معرفی پارک قیطریه و کتابخانه امیرکبیر

معرفی پارک قیطریه و کتابخانه امیرکبیر

معرفی پارک قیطریه و کتابخانه امیرکبیر

پارک قیطریه و کتابخانه امیرکبیر

معرفی پارک قیطریه  و کتابخانه امیرکبیر:

   پارک قیطریه، از بوستان های بسیار قدیمی و معروف تهران محسوب می شود و در اهالی شهر هم خیلی طرفدار و علاقمند دارد؛ چون محیط دلنشین پارک فضای بسیار عالی برای گذران اوقات بیکاری و فراغت و استراحت در کنار دوستان  و خانواده را در اختیار اهالی پرکار تهران قرار می دهد. این پارک در محله قیطریه در شمال شهر کلانشهر تهران و در ناحیه 7 منطقه یک شهری جای گرفته و حدود 122606 مترمربع وسعت دارد. پارکی با درختان انبوه و در هم تنیده و محیطی شبیه به جنگل، این محیط فراهم شده در خُنکای آب و هوای منطقه بی تاثیر نبوده و آن را به محل امنی برای زندگی پرنده ها تبدیل کرده است. پیاده راه های زیاد و تو در توی این بوستان با پوششی از درختان مرتفع مکان بسیار خوبی برای نرمش و ورزش سبک و پیاده روی های تک یا چند نفره مردم بوجود آورده. این پارک از طرحی آزاد و نظم طبیعی تبعیت می کند و خطوط طراحی آن بصورت ارگانیک و غیر منظم است.

بوستان قیطریه از سمت جنوب به بزرگراه صدر و در آخر به خیابان قیطریه منتهی می شود و از شمال هم به محله فرمانیه می رسد. درضمن محله قدیمی چیذر و امامزاده مشهور آن در شرق آن و خیابان و محله قیطریه در غرب آن واقع شده اند. 

کتابخانه امیرکبیر پارک قیطریه:

 کتابخانه امیرکبیر یکی از قسمت های بااهمیت فرهنگسرای ملل محسوب می شود که در مجاورت این مجموعه و در مرکز پارک قیطریه جای گرفته است. کتابخانه امیر کبیر حدود 306 مترمربع مساحت دارد و در سال 1373 توسط شهرداری تهران بهره برداری شد و در سال 1376 هم یکی از زیر مجموعه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شد. کتابخانه امیرکبیر یکی از کتابخانه های درجه سه تهران محسوب می شود. 

 برنامه های برگزار شده در کتابخانه:  تجهیز کتابخانه های مدارس منطقه یک ، جشن تولد کتاب، یک کتاب یک نویسنده،رونمایی کتاب، اردوی بازدید مدارس از بخش های مختلف کتابخانه و.....

امکانات و قسمت های متفاوت کتابخانه:  دو تالار یا سالن برای مطالعه خواهران و برادران، سالن مطالعه ویژه خردسالان، اینترنت بی سیم،بخش کتاب گویا،قسمت نشریات و مرجع، قسمت ویژه نابینایان، قسمت مخصوص نوسوادان، نمازخانه، قسمت دیداری-شنیداری، بوفه، قسمت کمک آموزشی، قسمت کتاب کمک آموزشی،اتاق پژوهش

امکانات پارک قیطریه:

  آلاچیق ها و میزهای باربیکیو، سینما شش بعدی و هفت بعدی، فضایی با میزهای پینگ پنگ، پیست اسکیت، فرهنگسرای ملل، میز شطرنج، سرویس بهداشتی، لوازم ورزش گروهی، کافی شاپ، کیوسک روزنامه فروشی، بوفه، نمازخانه، کتابخانه، لوازم بازی خاص خردسالان، مخزن ذخیره آب، آبخوری از جمله امکانات خوبیست که در پارک قیطریه در اختیار گردشگران قرار می گیرد.

دیدنی های اطراف:

 اگر فرصت دارید و علاقه داشتید که پس از گردش در بوستان قیطریه در سایر مناطق تهران هم بگردید و به جاذبه های نزدیک پارک هم سربزنید ما جاذبه های زیر را پیشنهاد می کنیم: 

 بازار تجریش: فاصله تقریبی 4.3 کیلومتر

 باغ فردوس و موزه سینما: فاصله تقریبی 4.3 کیلومتر

 امامزاده چیذر: فاصله تقریبی 1.4 کیلومتر

گیاهانی که در قیطریه خواهید دید:

 اقاقیا، بلوط، نارون، بید مجنون،‌ گردو، افرا، سوداغ، توت، درختچه هایی نظیر زالزالک، سرو نقره ای، کاج تهران، چنار، صنوبر، دغداغان، کاج مشهد، ماگنولیا، سدروس،‌ سرو لاوسون، نرگس درختی، زرشک، بوداغ، نوئل و گز گونه های گیاهی پارک قیطریه هستند.

معرفی پارک قیطریه و کتابخانه امیرکبیرReviewed by اول تور on Oct 6Rating: 4.5معرفی پارک قیطریه و کتابخانه امیرکبیرمعرفی پارک قیطریه و کتابخانه امیرکبیر . پارک قیطریه، از بوستان های بسیار قدیمی و معروف تهران محسوب می شود و در اهالی شهر هم خیلی طرفدار و علاقمند دارد؛ چون محیط دلنشین پارک فضای بسیار عالی و ... 

معرفی پارک قیطریه و کتابخانه امیرکبیر . پارک قیطریه، از بوستان های بسیار قدیمی و معروف تهران محسوب می شود و در اهالی شهر هم خیلی طرفدار و علاقمند دارد؛ چون محیط دلنشین پارک فضای بسیار عالی و …

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی