درباره کوش آداسی

درباره کوش آداسی

تور ترکیه - کوش آداسی

درباره کوش آداسی

درباره کوش آداسی ترکیه

کوش‌آداسی در استان آیدین ترکیه و در منطقه ساحلی ناحیه اژه ساخته شده است. این شهرستان از شمال با سلجوق و پاموجاک و از  جنوب با شبه جزیره دیلک مجاورت دارد. کوش آداسی یکی از دلفریبترین و با اهمیت ترین مکان‌های تفریحی و گردشگری ترکیه محسوب می‌شود. این شهر ساحلی در خلیج بسیار زیبایی در دریای اژه ترکیه جای دارد و به معنی“جزیره پرنده” می باشد. این شهر کوچک و قشنگ سالانه نظر هزاران مسافر و گردشگر از تمام جهان را به ساحل‌های شنی و دلفریب خود جلب می نماید. با اول تور همراه باشید تا در این شهر دل نشین گشتی بزنیم.
کوش‌آداسی به دست افرادی که در 3000 سال پیش از میلاد مسیح از فلات مرکزی آناتولی به این جا نقل مکان کرده‌اند ساخته شده ‌است. آب و هوای کوش ‌آداسی مانند آب و هوای ازمیر می باشد در تابستان هوا شرجی و گرم و پائیز هوای تقریبا خنک و زمستان هوای بسیار سرد و بهار آب و هوای معتدل و مطلوبی دارد و به عبارتی یک شهر چهار فصل می‌باشد. پلاژهای مشهور و پرطرفدار کوش‌آداسی عبارتند از: پلاژ دریای بانوان، پلاژ گوورچین آداسی، پلاژ ییلانچی بورنو، پلاژ یاوان سو، پلاژ کوشتور، پلاژ گوزل چاملی، پلاژ سوگی، پلاژ کارا اوا، پلاژ کالاماکی، آب‌های گرم آب گرم یاوان سو (چیبان)، آب گرم گوزل چاملی،آب گرم ونوس، آبهای گرم به نام و با اهمیت کوش ‌آداسی می‌باشد.

در کوش‌آداسی دو اسکله ویژه کشتی‌های گردشگری و یک بندر مخصوص کشتی‌های تفریحی با ظرفیت 650 قایق موجود است. ازبندر کوش ‌آداسی در روزهای بهار و تابستان (از اوایل آوریل الی 20 اکتبر) تورهای روزانه با قایق‌های موتوری به جزیره یونانی ساموس(Samos) برگزار می‌شود. این تورها در روزهای زمستان  به شکل چارتر صورت می‌گیرد. در بندر در هر ساعت از روز سفرهای تفریحی با قایق‌های مسافربری صورت می‌گیرد. قایق‌های تفریحی هم که سفرهای آبی برگزار می کنند در بندر مهیا و آماده به کار هستند.

از دیدنی‌های توریستی کوش‌آداسی می‌توان به پارک ملی دلتای  آیدین اشاره کرد که در محدوده شهرستانهای کوش آداسی و سوکه جای دارد. بافت شبه جزیره دیلک که از جلو رفتن کوه سامسون به دریای اژه پدید آمده از توده‌هایی است که به دوران پالزوئیک، مزوزوئیک و نئوژن تعلق دارند که یکی از نواحی مندرس است. در این پارک ملی مکان‌های تفریحی برای استفاده روزانه مهیا هستند و احتیاجات مسافران را برطرف می کنند. همینطور بوفه و قهوه خانه صحرایی هم از مسافران و افراد بومی پذیرایی می کنند. در این جا امکان پذیرایی در چادر و کاروان‌ها هم ممکن است. از دیگر مکان‌های پرجاذبه کوش‌آداسی گوورجین آداسی را می شود نام برد که در قرن نوزده و در زمان قیام مورا از سوی عثمانی‌ها برای کلانتری و به جهت رو در رویی با تهاجمات احتمالی از جزیره‌ها بنا شده است.
غار غیر فعال کاراجا هم یکی دیگر از جاذبه‌های کوش آداسی است که می‌توانید در مسافرت ترکیه از آن دیدن کنید و به همین سبب که رودخانه‌ای در آن نیست به آن غیر فعال گفته می‌شود. قطرات آب‌هایی که از شکافهای سقف چکه می‌کنند، سبب پدید آمدن انواع سنگ‌قطره‌ها شده اند. همینطور در درون غار استخرهای تراورتان و چند حوضچه کوچک موجود هستند. در درون غار هوای خاصی حاکم نیست. رطوبت هوای درون غار هر چه بیشتر به داخل پیشروی شود بیشتر می شود. کاروانسرای اوکوز محمد پاشا یکی دیگر از مکان‌های تاریخی و پرجاذبه کوش ‌آداسی است. در سال 1618 از  طرف صدر اعظم محمد پاشا احداث شد. روزنه‌های توپ که در دیوارهای خارجی تعبیه شده اند، برای مقابله با دشمن و دفاع از شهر در برابر دزدان دریایی ساخته شده است. مسجد درون قلعه هم در سال 1618 از سوی صدر اعظم اوکوز محمد پاشا احداث شده است.

غار سیر تلائینی هم یکی دیگر از دیدنی‌های طبیعی این شهر محسوب می شود. طول کلی آن 348 متر بوده و عمق عمیق ترین ناحیه آن درمقابل با ورودی 322 متر است. یک غار افقی و خشک است و دهانه غار خیلی کوچک است. بعد از 4 تا 5 متر محوطه اصلی غار آغاز می‌شود. سالن با ستونهایی که با کنار هم قرار گرفتنشان به شکل دیوار در آمده اند به 5 تا 6 منطقه جدا شده است. در تمامی اتاقهای درون سالن ، استالاکتیت ، استالاگمیت و ستون موجود هستند و دیده می شوند. زمانی که دمای خارجی 28 درجه و سطح رطوبت 44% باشد دمای غار 17 درجه و سطح رطوبت هم 85% می‌شود.
درباره مکان استراحتتان در کوش آداسی هم قابل ذکر است که هیچ جای استرس و نگرانی وجود ندارد چون در این شهر خیلی زیبا تعداد زیادی هتل معروف و فوق العاده وجود دارد که می توانید با سکونت در آنها خاطره ای فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید. در این هتل‌ها انواع امکانات و خدمات تفریحی و رفاهی توسط پرسنلی با تجربه به توریست‌ها و گردشگران ارائه می شود. لازم به ذکر است هتل‌های کوش آداسی را می‌شود از بهترین  هتل‌های ترکیه برشمرد.

درباره کوش آداسیReviewed by تور ترکیه on Dec 7Rating: 4.0درباره کوش آداسیشهرهای دیدنی ترکیه - درباره کوش آداسی - تور ارزان ترکیه - جاهای دیدنی ترکیه - تور ترکیه - تور کوش آداسی ترکیه

شهرهای دیدنی ترکیه – درباره کوش آداسی – تور ارزان ترکیه – جاهای دیدنی ترکیه – تور ترکیه – تور کوش آداسی ترکیه

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی