راهنمای دسترسی به آکواریوم استانبول

راهنمای دسترسی به آکواریوم استانبول

دیدنی های ترکیه

راهنمای دسترسی به آکواریوم استانبول

راهنمای دسترسی به آکواریوم استانبول

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

   چنانچه برای رسیدن به آکواریوم استانبول دوست دارید خودتان سفر کنید، لازم است بدانید آکواریوم استانبول در محله فلوریا و کنار دریای مرمره واقع شده است، پس از مرکز شهر و محله های معروف همچون فاتح و میدان تکسیم خیلی دور است. برای اینکه به آکواریوم استانبول برسید از لوازم حمل و نقل عمومی همچون مترو، اتوبوس و تاکسی استفاده نمایید:
حمل و نقل عمومی
   اگر گزینه انتخاب شما حمل و نقل عمومیست می توانید از لوازمی مثل مترو، اتوبوس و تاکسی برای رفت و برگشت به آکواریوم استانبول بهره مند شوید و باید بدانید راه های اتوبوسی و غیر اتوبوسی خیلی زیادی را برای رسیدن به آکواریوم خواهید داشت. در این قسمت تنها به سه مورد از آن ها اشاره می کنیم:
مسیر اتوبوسی: از میدان تکسیم به طرف پایانه اتوبوس تکسیم حرکت کنید. در این ایستگاه سوار اتوبوس های تکسیم-باکیرکوی شوید. بعد از عبور از ۱۷ پایانه به ایستگاه ساحل یدیکوله (Yedikule Coast) می رسید. در ایستگاه یدیکوله از اتوبوس خارج شوید و با استفاده از اتوبوس BN۱ هالکالی استیشن (BN۱ Halkalı İstasyon) به آکواریوم استانبول بروید. ایستگاه اتوبوس آکواریوم دقیقا مقابل آکواریوم واقع شده است.
مسیر مترو + اتوبوس: به ایستگاه مترو تکسیم بروید و سوار خط M۲ شوید، در پایانه ینیکاپی از مترو خارج شوید و با ۶ دقیقه راه رفتن به خیابان کندی و ایستگاه لانگا-داووپاشا (Langa-Davutpaşa) برسید. در ایستگاه لانگا سوار اتوبوس BN۲ کوچوکچکمچه (BN۲ Küçükçekmece) شوید و بعد از ۱۷ ایستگاه در پایانه آکواریوم استانبول از اتوبوس خارج شوید.
تاکسی: راحت ترین روش برای رسیدن به آکواریوم استفاده از تاکسی خواهد بود ولی هزینه زیادی خواهد داشت، بنابراین اگر مقدار هزینه حمل و نقل برایتان اهمیت دارد چندان گزینه خوبی نخواهد بود. قیمت پایه ای که تاکسی های استانبول دریافت می کنند در حدود ۳.۵ لیر (حدود ۴ هزار تومان) است و هر ۱ کیلومتری که طی شود ۲ لیر (حدود ۲ هزار تومان) دیگر به هزینه تاکسی اضافه خواهد شد. هر ۱ ساعتی که به انتظار شما صبر کنند، حدود ۲۱ لیر (حدود ۲۳ هزار تومان) هزینه خواهد داشت. چنانچه مبدأ سفرتان را میدان تکسیم در نظر بگیرید، برای ۲۲ کیلومتر فاصله میدان تکسیم تا آکواریوم استانبول، باید انتظار هزینه ای ۵۰ تا ۵۴ لیر (حدود ۵۵ هزار تا ۶۰ هزار تومان) را داشته باشید. 
   همانگونه که قبلا گفتیم آکواریوم استانبول به فرودگاه خیلی نزدیک است، می توانید برای گردش و دیدن این مجموعه بزرگ در زمان رفت یا برگشت برنامه ریزی کنید و هزینه کمتری را بپردازید. فاصله فرودگاه استانبول تا آکواریوم فقط ۷ کیلومتر راه است و طبیعتا کرایه رسیدن تا آکواریوم هم بسیار کمتر خواهد شد. در حدود ۱۸ لیر (حدود ۲۰ هزار تومان) برای این مسیر باید بپردازید.
 آدرس: ترکیه، استانبول، منطقه باکیرکوی، محله فلوریا، خیابان یشیلکوی هالیکالی، شماره نود و سه.
دانستنی:
▪جالب است  بدانید آکواریوم استانبول عضو رسمی انجمن جهانی باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌هاست. در این انجمن، حمایت و رهبری از آکواریوم ها، باغ وحش ها و سازمان های مربوطه انجام می گیرد. 
▪برای طراحی این مجموعه شرکت معروف و اروپایی اوشن پراجکت که در ساخت و تجهیز آکواریوم ها تخصص دارد مشارکت و همکاری داشته است.
▪آکواریوم استانبول طبق قوانین و مقررات اجرایی احداث شده است، در ضمن در این آکواریوم همه استانداردهای زیست محیطی، ایمنی و سلامت در نظر گرفته شده است.

راهنمای دسترسی به آکواریوم استانبولReviewed by تور ترکیه on Nov 14Rating: 2.5راهنمای دسترسی به آکواریوم استانبولبرای دسترسی به آکواریوم بزرگ استانبول از دیدنی های کشور ترکیه می توانید از روش های حمل و نقل عمومی به راحتی و ارزان استفاده کنید.

برای دسترسی به آکواریوم بزرگ استانبول از دیدنی های کشور ترکیه می توانید از روش های حمل و نقل عمومی به راحتی و ارزان استفاده کنید.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی