قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (4)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (4)

کانال پاناما

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (4)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (4)

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

بخش اقیانوس آرام
   هنگامی که وارد بخش بعدی آکواریوم یعنی اقیانوس آرام می شوید، یک آکواریوم بصورت استوانه و در اندازه ای بسیار بزرگ نظرتان را جلب خواهد کرد. در این استوانه شما ستاره های دریایی زیادی را در اشکال و رنگ های متفاوت خواهید دید. در ضمن در اطراف این آکواریوم نیز چند آکواریوم دیگر وجود دارد. در قسمت چپ زمردماهی را خواهید دید و در مخزن طرف راست آکواریوم ماهی هایی مثل دلقک ماهی، جراح ماهی، ماهی لجن خوار و اردک ماهی زندگی می کنند. 
   مثل باقی بخش های آکواریوم استانبول، در کنار این آکواریوم هم یک صفحه نمایش بزرگ نصب شده که به صورت تصویری، درمورد پدید آمدن پدیده سونامی، زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی اطلاعاتی خوبی به شما می دهد. علاوه بر آن در نقشه ای، حلقه آتش اقیانوس آرام، با رنگ قرمز تعیین شده است. حلقه آتش منطقه معروفی در اقیانوس است که در آن تعداد زیادی زمین‌ لرزه و فوران آتشفشانی صورت گرفته و حدود ۷۵ درصد آتشفشان های فعال جهان در این منطقه جای دارند.
بخش کانال پاناما
   کانال پاناما یکی از کلیدی ترین و اصلی ترین کانال های جهان محسوب می شود. این کانال اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام وصل می کند و در طول پروژه ی بزرگ و بسیار سختی احداث شد. از خصوصیات بارز این کانال، می توان به طراحی و مهندسی پیچیده آن اشاره کرد که در آن امکانی فراهم شده تا کشتی ها بتوانند به حرکت خود ادامه دهند. به این صورت که کشتی بوسیله یک آسانسور به قسمت های متفاوت کانال وارد می شود و بعد از آن، قسمت فعلی قفل خواهد شد.بنابراین کشتی مورد نظر چند متر بالاتر از سطح دریا حرکت می کند و در آخر ضمن حرکت رو به جلو، این فاصله بوسیله آسانسور کاهش پیدا می کند و دوباره کشتی به سطح دریا باز می گردد. هنگامی که پا به این کانال می گذارید، مجموعه ای از آکواریوم های کوچک و بزرگ را در مقابل خواهید داشت. ضمن دیدن کانال پاناما از سختی های اجرای این پروژه بزرگ و اهمیت وجود این کانال مطلع خواهید شد.
جنگل های بارانی آمازون
   در حقیقت این بخش آخرین قسمت آکواریوم استانبول محسوب می شود، جنگل های بارانی آمازون حدود ۱۰۰۰ متر مربع از این آکواریوم را به خود اختصاص داده است. این محیط به صورتی گلخانه ای و زیبا احداث شده، پوشش گیاهی آن از آمازون گرفته شده و به جز ماهی ها و موجودات آبزی منطقه، برخی از جانوران خاص منطقه آمازون را هم در خود جای داده است که می توانید از نزدیک آن ها را ببینید. به عنوان مثال در این قسمت قورباغه های سمی که درموردشان صحبت کردیم را می بینید که رنگ های بسیار متنوعی نیز دارد. جانورانی همچون برگچه خوار هم از جانداران خاصی هستند که در آمازون زندگی می کنند و این توانایی را دارند که هم در آب و هم خشکی زندگی کنند. ماهی هایی که در آکواریوم آمازون زندگی می کنند شامل پیرانا، ماهی گوشتخوار و ... می شود. در بخش آمازون بگردید و جانورانی همانند ایگوانا را ببنید. در ضمن در این بخش آبشار بسیار زیبایی هم وجود دارد. در آخر با یک پیچ در آخر قسمت آمازون به طبقه نخست و اولین بخش مجموعه آکواریوم استانبول برمی گردید.

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (4)Reviewed by تور ترکیه on Nov 26Rating: 2.5قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (4)آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی