امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

بهترین امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه

    در روستای اوزون گل و  حواشی خود دریاچه اوزون گل امکانات رفاهی و اقامتی بسیار خوبی را می توانید بیابید که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد، البته این ها بخشی از امکانات این روستاست:

 فروشگاه: چند فروشگاه در اندازه های کوچک و یا مارکت های بزرگ در حواشی دریاچه و داخل خود روستا اوزون گل مشغول به فعالیت هستند که در صورت احتیاج به چیزی و یا اگر خواستید سوغاتی های خوب از ترکیه و بویژه ترابزون تهیه کنید می توانید به آن ها مراجعه کنید. حالا که قرار است از شهر ترابزون سوغاتی تهیه کنید، پیشنهاد ما چای ترابزون است، چون چای ترابزون بسیار مشهور است و طعم و عطر فوق العاده ای دارد و می توتند یک سوغاتی عالی باشد.

 رستوران ها و کافه ها: در سفرتان به اوزون گل ترابزون حتما گذرتان به رستوران ها و کافه های این منطقه هم خواهد افتاد. خوراک های این رستوران ها طعمی فوق العاده دارند که هرگز فرانوش نخواهید کرد. چنانچه صرف وعده ناهار و شام را برای مراجعه به این رستوران ها اختصاص داده اید، یادتان نرود که حتما از ماهی قزل آلای کبابی دریاچه را امتحان کنید. تنها عیب این رستوران قیمت بالای آن ها نسبت به سایر رستوران های ترکیه است.

پارکینگ:

شهربازی: نگرلن تفریح بچه ها نباشید چون در اطراف دریاچه اوزون گل یک شهربازی کوچک دقیقا کنار پارکینگ فراهم شده تا خردسالان را سرگرم کند.

دوربین های دو چشمی: در پیاده راه های کنار دریاچه و دقیقا مقابل مسجد اوزون گل، چند دوربین دو چشمی جای دارند. می توانید از این دوربین ها استفاده کنید و چشم اندازهای اطراف مسجد را بهتر از نظر بگذرانید.

چرخ های خوراکی: حواشی دریاچه اوزون گل تعدادی چرخ می بینید که به دست فروشان این منطقه تعلق دارند، آن ها در آنجا حاضرند و به گردشگران بلوط بو داده و بلال کبابی می فروشند. 

آلاچیق

نیمکت

دانستنی هایی از دریاچه اوزون گل:

▪دریاچه اوزون گل را در گویش محلی با اسم «شراهو» (Şeraho) معرفی می کنند.

▪در چند سال اخیر اوزون گل بیشتر مورد توجه قرار گرفت و این مسئله ساخت رستوران ها، هتل و مغازه های کوچک و بزرگ زیادی را در پی داشت. بنابراین چیزی نگذشت که پای جمعیت زیادی از گردشگران به این دریاچه کوهستانی و البته طبیعت خیره کننده اش کشیده شد. عده ای از این واقعه راضی نیستند و اعتقاد دارند که اوزون گل زیبایی سابق خود را از دست داده؛ ولی قسمت جالب ماجرا این است که روستای اوزون گل و اطراف دریاچه، بسیار پاکیزه است و گردشگران نیز با ورود خود به این منطقه آسیبی به آن وارد نکرده اند.

▪در این دریاچه بصورت فصلی سطح آب تغییر می کند.

▪در سال 2008 میلادی با درخواست دولت، دیواری از جنس بتن اطراف ساحلِ دریاچه احداث شد تا جاده های اطراف دریاچه خیس نشوند. این مسئله سبب اعتراض و ناراحتی بخشی از مردم روستا و بخصوص حامیان محیط زیست شد. آن ها به عمل دولت نقدهایی کردند. بعضی درمورد صدمات محیطی ابراز نگرانی کردند و بعضی دیگر می گفتند با این شرایط، اوزون گل بیشتر به دریاچه ای بزرگ و مصنوعی شباهت دارد تا دریاچه ای کوهستانی.

▪اوزون گل در لغت به معنای دریاچه طولانی است. 

امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیهReviewed by اول تور on Sep 26Rating: 4.5امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیهمعرفی بهترین امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه . 

معرفی بهترین امکانات و اطلاعاتی از دریاچه اوزون گل ترابزون،ترکیه .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی