پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

بهترین تور ارزان دیزین پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

پيست اسکي بين المللي ديزين

           دیزین مهم‌ترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه است که در شهرستان کرج در استان البرز واقع شده‌است. این پیست که در شمال تهران قرار گرفته، اولین پیست اسکی در ایران است که از طرف فدراسیون جهانی اسکی مورد تائید برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بین‌المللی به خود گرفت. شیب مسیر مناسب، طول مسیر، محل برگزاری مسابقات و امکانات رفاهی این پیست همه و همه در حد و اندازه های بین المللی هستند. برای اسکی در دیزین باید راهی کوه‌های شمالی تهران و منطقه گاجره شوید. جایی در فاصله ۱۲۳ کیلومتری از مسیر جاده چالوس و ۷۱ کیلومتری شمشک. دیزین ۳ تله کابین ، ۲ تله سیژ، ۷ تله اسکی بشقابی و ۱ تله اسکی چکشی دارد.
آرام آرام و با بارش برف در ارتفاعات تهران، ورزش اسکی رونق پیدا می کند و لذت از ارتفاعات و ورزش هیجان انگیز اسکی طرفداران و علاقمندان را به سوی خود می کشاند. اما این زمستان متفاوت خواهد بود. ارتفاع این پیست بین ۲۶۵۰ تا ۳۶۰۰ متر است و بهترین زمان اسکی در آن اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است. در این پیست ۲ هتل و ۱۹ کلبه و ۵ رستوران وجود دارد و بنابراین می توانید روی سفرهای جمعی طولانی تری حساب کنید.

این پیست اولين پيست اسكی در ايران ميباشد كه از طرف فدراسيون جهانی اسكی مورد تائيد برای برگزاری مسابقات رسمی شناخته شد و عنوان بين المللی به خود گرفت. رسميت اين پيست وابسته به امكانات ويژه و خاص است كه شامل نكات فنی مانند ، شيب مسير ، طول مسير ، محل برگزاری مسابقات و امكانات رفاهی است.

پیست ديزين که از سال 1348 افتتاح شده است و به فاصله 123 كيلومتر از مسير جاده چالوس و 71 كيلومتر از مسير شمشك واقع شده است. ارتفاع پائين ترين نقطه از سطح دريا 2650 متر و بلندترين نقطه آن 3600 متر ميباشد. امكانات رفاهی اين پيست بنا به توسعه وسعت منطقه شامل 2 هتل ، ‌19 كلبه و 5 رستوران است.
فعاليت مجموعه ديزين به فصل زمستان محدود نمی شود. در سال 1372 با نظر فدراسيون جهانی اسكی و همكاری متخصصان اين رشته كلنگ احداث پيست اسكی روی چمن دراين منطقه زده شد.
پیست اسکی دیزین در حال حاضر به جهت اجرای طرح توسعه در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

پیست اسکی دیزینReviewed by اول تور on Jan 18Rating: 3.5پیست اسکی دیزین

دیزین مهم‌ترین پیست اسکی ایران و منطقه خاورمیانه است که در شهرستان کرج در استان البرز واقع شده‌است. این پیست که در شمال تهران قرار گرفته

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی