کاستاریکا

کاستاریکا

تور کاستاریکا

تور ارزان کاستاریکا

آشنایی با کاستاریکا

جمهوری کاستاریکا کشوری است واقع در آمریکای مرکزی. پایتخت این کشور شهر سان خوزه و واحد پول آن کولون کستاریکایی می‌باشد. جمعیت این کشور ۴ میلیون ۳۰۰ هزار نفر و زبان رسمی آن اسپانیایی است. ۴۰ درصد از مردم آن سفیدپوست، ۳۱ درصد مستیزو (دورگه سفید و سرخ‌پوست) و بقیه از دیگر نژادها هستند. سفیدپوستان کستاریکا، بیشتر اسپانیایی‌تبار هستند . شاخه کاتولیک رومی از مسیحیت مذهب رسمی کاستاریکا است. ۷۰ درصد مردم این کشور کاتولیک، حدود ۱۴ درصد پروتستان و ۱۱٫۳ درصد بی‌دین هستند.

کاستاریکا شصت و چهار سال پیش ارتش خود را منحل کرد و از نظر سیاسی یکی از باثبات‌ترین کشورهای آمریکای مرکزی به‌شمار می‌آید . این ناحیه – به عنوان بخشی از گواتمالا – تا ۱۸۲۱ تحت حکومت اسپانیایی بود. کستاریکا هر چند که قسمتی از فدراسیون آمریکای مرکزی (۱۸۲۳ تا ۱۸۳۸) به‌شمار می‌آمد، ولی بیشتر در انزوا از همسایگانش توسعه یافت. کاستاریکا با مزارع کوچک بسیار رونق یافت و مهاجران اروپایی را جذب کرد و دموکراسی باثباتی را ایجاد نمود. به دنبال یک جنگ داخلی کوتاه در ۱۹۴۸، ارتش منحل گردید. از آن زمان این کشور نقش برقرارکنندهٔ آشتی در آمریکای مرکزی را اتخاذ کرده‌است.

کاستاریکا در میان جلگه‌ای باریک در ساحل اقیانوس آرام و جلگه‌ای پهن‌تر در امتداد ساحل دریای کارائیب، فلات مرکزی و رشته‌کوه‌ها قرار دارد . رود مهم کشور ریوگرانده است. میزان بارندگی در امتداد ساحل کارائیب سنگین است، ولی ساحل اقیانوس آرام خشک‌تر است. درجهٔ دما در زمین‌های پست گرم، و در ارتفاعات پایین‌تر است. شهرهای مهم کاستاریکا عبارتند از: لیمون ، الاهوئلا ، کارتاگو  و لیبریا .

بلندترین نقطه این کشور قله سرو چیریپو با ۳۸۱۹ متر ارتفاع است. این قله پنجمین قله بلند آمریکا مرکزی به‌شمار می‌آید. مرتفع‌ترین آتشفشان در کاستاریکا ایرازو (۳۴۳۱ متر) نام دارد و بزرگ‌ترین دریاچه کشور دریاچه آرنال است. کستاریکا ۱۴ آتشفشان دارد که شش تای آنها دست‌کم طی ۷۵ سال اخیر فعال بوده‌اند. این کشور هم‌چنین طی یک قرن گذشته دست‌کم ۱۰ زمین‌لرزه شدیدتر از ۵٫۷ ریشتری به خود دیده است . بزرگ‌ترین جزیره این کشور جزیره کالرو است و جزیره کوکوس نیز به خاطر دوری‌اش از سواحل کشور از جزایر جالب توجه کاستاریکا است. کاستاریکا از بیشترین تراکم گونه‌های زیستی در جهان برخوردار است .

آب و هوای کاستاریکا

از آنجا که کاستاریکا بین ۸ و ۱۲ درجه شمال خط استوا قرار گرفته است، آب و هوای گرمسیری دارد . فصل خشک آن تابستان و فصل بارانی آن زمستان است. تابستان  یا فصل خشک از دسامبر تا آوریل و زمستان یا فصل بارانی آن از ماه می تا نوامبر که تقریبا همزمان با فصل طوفان های اقیانوس اطلس است، و در برخی نقاط باران مداوم می بارد.

دامنه کارائیب از کوه کوردیلرا مرکزی با ۵۰۰۰ میلیمتر محلیست که بیشترین بارندگی را دارد . مرطوب ترین مکان هم سمت کارائیب از طرف اقیانوس آرام است . متوسط ​​درجه حرارت سالانه در زمینهای پست ساحلی در مناطق پر جمعیت کوردیلرا مرکزی حدود ۲۰ تا ۲۷ درجه سلسیوس (۶۸ تا ۸۱ دریجه فانهایت) و در نوک قله ها و کوه ها و مناطق مرتقع ۱۰ درجه سلسیوس(۵۰ درجه فارنهایت) است.

قومیت ها و مذهب در کاستاریکا

در سال ۲۰۱۱ جمعیت ۴،۳۰۱،۷۱۲ اعلام شد که ۸۳٫۶۳٪ آنها سفید پوست، مستیزو و کاستیزو ، ۱٫۰۵% آنها سیاهپوست (آفریقایی کارائیب) ، ۶٫۱۲% مولاتو ، ۲٫۴% بومی آمریکا، ۰٫۲% چینی ، ۶٫۶% از نژاد های دیگر هستند. به طور متوسط دره مرکزی ​​کاستاریکا دارای ۶۷٫۵٪ اروپا، ۲۹٫۳٪ آمریکایی و ۳٫۲٪ اصل و نسب آفریقایی است . اروپایی های حاضر در کاستاریکا عمدتا اصل و نسب اسپانیایی دارند و تعداد قابل توجهی ایتالیایی، آلمانی، انگلیسی، هلندی،، خانواده ایرلندی، پرتغالی، لبنان، مراکش، سوریه ، لهستانی و فرانسوی، و همچنین یک جامعه یهودی قابل ملاحظه و اکثریت آفریقایی ریکانس کوستا کریول فرزندان انگلیسی زبان از کارگران مهاجر جامائیکایی سیاه و سفید قرن ۱۹ می باشند.

زبان اصلی صحبت در کاستاریکا، کاستاریکا اسپانیایی استالبته بعضی از زبان های بومی هنوز هم رواج دارد . حدود ۱۰٫۷٪ از جمعیت بزرگسال کاستاریکا (۱۸ ساله یا مسن تر) انگلیسی صحبت می کند، ۰٫۷٪  فرانسوی، و ۰٫۳٪ پرتغالی یا آلمانی به عنوان زبان دوم صحبت می کند.

مسیحیت دین غالب بر کساتاریکا است، و کلیسای کاتولیک رم به عنوان مذهب رسمی دولت کاستاریکا به شمار می رود . با توجه به بررسی اخیر در سراسر کشور که در سال ۲۰۰۷ توسط دانشگاه کاستاریکا انجام شده، ۷۰٫۵٪ از ریکانس کوستا کاتولیک های رومی (۴۴٫۹٪ کاتولیک۱۳٫۸٪ پروتستان انجیلی هستند، ۱۱٫۳٪ از دینی پیروی نمی کنند و ۴٫۳٪ متعلق به مذهبی دیگر هستند .

کاستاریکاReviewed by اول تور on Jun 21Rating: 4.5تور ارزان کاستاریکاتور ارزان-اماکن دیدنی کاستاریکا - بهترین تور خارجی - جاذبه های گردشگری کاستاریکا

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی