چنگدو چین

چنگدو چین

بهترین تور ارزان چین معرفی شهر زیبا چنگدو

معرفی شهر چنگدو چین

آشنایی با شهر چنگدو چین    

   چنگدو به چینی (成都) و به انگلیسی (Chengdu) یکی از شهر های جمهوری خلق چین و مرکز استان سیچوان می‌باشد. این شهر در قسمت جنوب غربی کشور چین قرار دارد و یکی از مهمترین مرکزهای اقتصادی، ترابری و ارتباطی این کشور به شمار می‌آید. طبق براوردی در سال 2007 جمعیت این شهر به 12 می‌رسد. مردم چنگدو عادت به خوردن غذاهای تند و پرادویه دارند. بر خلاف جمعیت کمتر چنگدو نسبت به شانگهای که به کمتر از نصف آن میرسد، تعداد قهوه ‌خانه‌ها و بارهای آن بیشتر از شانگهای است. چنگدو در طول فصول سال میزبان صنایع و بازارهای مهم واصلی در چین است. استان سیچوآن و شهر چنگدو از دیرباز مهد طب سنتی چینی بوده‌ است. این شهر همچنین به عنوان بنیانگذار صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات ملی چین به شمار می‌آید. شرکتهای چندملیتی زیادی مانند اینتل، آی‌بی‌ام، نوکیا، آلکاتل، موتورولا، ساپ و مایکروسافت در این شهر مشغول به فعالیت هستند. چنگدو شهری مدرن و ترافیک در آن زیاد است اما نوع زنگی مردم آن بیانگر این است که در کنار  این مشکلات میتوان خیل یآرام زندگی کرد. اقامت در چنگدو برای 72ساعت نیاز به دریافت ویزا ندارد و معمولا گردشگران بازدید از چنگدو را برای 2 یا 3 روز در برنامه خود قرار می‌دهند.  آب و هوای این شهر در اكثر سال مه‌آلود است. جمعیت بسیار زیادی دانشجو در این شهر زندگی می‌کنند و شاید این مورد باعث جوان شدن حمعیت این شهر باشد. شب های این شهر خیلی زیبا است و مردم درکنار رودخانه ها به همراه صدای موسیقی اوقات خوشی را می‌گذرانند این شهر از كمبود تابش آفتاب رنج می‌برد. هوای شهر چنگدو  بیشتر مئاقع ابری است. همین باعث شده كه آسمان شهر گرفته به‌نظر بیاید. بنابراین در هیچ فصل سال نباید توقع گرفتن حمام آفتاب را داشت. به‌طور كلی بهترین زمان برای سفر به چنگدو فروردین تا تیر ‌ماه و همچنین مهر تا آذر است.بهتر است زمانی به این شهر سفر کنید که شهر در آرامش بیشتری است و ترافیک آن خیلی کم تر از مواقع دیگر سال است. چنگدو یکی از شهر های تاریخی چین است به همین دلیل کلی از جشنواره ها در طول سال در آن برگزار می‌شوند و شور و اشتیاق مردم این شهر برای برگاری این جشنواره ها. چنگدو در صنعت کشاورزی خیلی حائز اهمیت است و دارای محصولاتی چون برنج و گندم درجه یك می‌باشد. نزدیک 316 سال قبل از میلاد، این شهر به‌عنوان مركز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در جنوب غربی چین بنیان گذاشته ‌شد و پس از مدتی به دلیل پرورش گسترده  کرم ابریشم . امروز چنگدو یك شهر بزرگ صنعتی است و به‌عنوان مقصد فرهنگی گردشگران نیز شناخته می‌شود.

چنگدو چینReviewed by اول تور on Oct 16Rating: 3.0شهر چنگدو چین چنگدو به چینی (成都) و به انگلیسی (Chengdu) یکی از شهر های جمهوری خلق چین و مرکز استان سیچوان می‌باشد. این شهر در قسمت جنوب غربی کشور چین قرار دارد و یکی از مهمترین مرکزهای اقتصادی، ترابری و ارتباطی این کشور به شمار می‌آید.

چنگدو به چینی (成都) و به انگلیسی (Chengdu) یکی از شهر های جمهوری خلق چین و مرکز استان سیچوان می‌باشد. این شهر در قسمت جنوب غربی کشور چین قرار دارد و یکی از مهمترین مرکزهای اقتصادی، ترابری و ارتباطی این کشور به شمار می‌آید.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی