هنگ کنگ چین

هنگ کنگ چین

دانستنی های شهر هنگ کنک چین

شهر هنگ کنک چین

دانستنی های شهر هنگ کنگ چین:

   در جنوب کشور چین شهری به نام هنگ کنک وجود دارد که به شکل خود مختار در این کشور قرار دارد. این شهر جزیره شکل که در جنوب غربی کشور چین قرار دارد جمعیتی نزدیک به هفت میلیون و ۲۳۰ هزار نفر را در خود دارد و در سال های 1997 جزو مستعمره بریتانیا بوده که بعد از این سال به جمهوری خلق چین پیوست. زبان رسمی مردم این شهر بیشتر چینی و انگلیسی و واحد پول آن دلار می‌باشد.
یکی دیگر از دلایلی که باعث مشهور شدن شهر هنگ کنک شده است بندر های بازرگانی این شهر است که میزبان کشتی های بزرگ تجاری بین المللی است. این شهر یکی از شهر های مهم و اصلی در امور اقتصاد و مالی در دنیا میباشد. همچنین این شهر یکی از مراکز مهم تجاری دنیا در شرق آسیا و حوزه اقیانوسیه است و خیلی از سرمایه گذاران و تجار بزرگ و معروف دنیا در این کشور سرمایه گذاری میکنند و شرکت ها و مراکز فعالیت های خود را در این شهر قرار می‌دهند.جالب است بدانید که 25 درصد از این شهر قابل سکونت است و ما بقی آن به شکل کوه ها و تپه ها و سواحل و دشت ها میباشد. این شهر دارای 200 جزیره است. نام هنگ کنک در معنی "بوی خوش بندر" است که به آبهای زیبای بندر ها اشاره می‌کند. نژاد مردم این شهر چندگانه است. به این شکل که 90 درصد جمعیت آن را چینی ها و ما بقی را فیلیپینی ها ، هندی ها و اندوزی ها تشکیل می‌دهند. مردم این شهر بالاترین ضریب هوشی را دارند. این شهر دارای بیشترین تعداد آسمان خراش ها است که کمترین آنها دارای 14 طبقه است. این شهر دارای سومین دیزنی لندی است که در خارج از آمریکا ساخته شده است. یکی از معروف ترین پل های جهان در این شهر به نام Tsing Ma Bridge قرار دارد. این پل بلند ترین پل جهان با 1377 متر طول است. عنوان شیک ترین و گران قیمت ترین و لوکس‌ترین منطقه در جهان نیز به هنگ کنگ تعلق گرفته است. عنوانی که پس از ۱۱ سال از نیویورک گرفته شد. بیشترین خریداران رولزرویس در هنگ کنگ قرار دارند. این شهر دارای یک تله کابین است که لقب بزرگترین تله کابین را در جهان دارد زیرا از دریا و جنگل عبور می‌کند. یکی از دانستنی های جالب در مورد خوردنی های مردم این منطقه این است که مردم این شهر در جشن های تولدشان از نودل استفاده می‌کنند تا طول عمرشان مانند نودل بلند و طویل باشد. آب و هوای این شهر بسیار گرم و مرطوب است.

هنگ کنگ چینReviewed by اول تور on Oct 31Rating: 3.0معرفی شهر هنگ کنگ چین هنگ کنگ از گذشته به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار زیادی که داشته همه ساله میزبان تعداد خیلی زیادی توریست است. این شهر یکی از اصلی ترین مراکز مهم تجاری ، اقتصادی و مالی در دنیا است.

دانستنی های شهر هنگ کنک چین مانند آب و هوا و جمعیت و زبان و … هنگ کنگ از گذشته به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار زیادی که داشته همه ساله میزبان تعداد خیلی زیادی توریست است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی