دریاچه پنج گل چین

دریاچه پنج گل چین

معرفی دریاچه پنج گل چین

دریاچه پنج گل چین

دریاچه پنج گل چین:

دریاچه زیبا و بی نظیر پنج گل که بسیار مورد توجه علاقمندان و گردشگران خارجی قرار گرفته است،در پارک ملی جیوژایگو ( Jiuzhaigon ) جای دارد. این پارک  به پارک ملی دره جیوژایگو هم شهرت دارد، دره ای که به لحاظ سرسبزی و بکر بودن در نوع خود بی نظیر است.

این دریاچه در حقیقت از ذخایر طبیعی و پر آب استان سیچوان( Sichuan ) چین محسوب می شود.

دریاچه پنج گل عمق زیادی ندارد و همین سبب شده که زیبایی های آن چندبرابر شود، هنگام بازدید از دریاچه می توانید گیاهان و درختانی را ببینید که در کف دریاچه جای گرفته اند . هنگامی که نور خورشید به آب دریاچه می تابد و با گیاهان و درختان برخورد می کند انعکاس فوق العاده ای بوجود می آورد که هر چشمی را به خود خیره می کند.

در هنگام تابش نور خورشید می توانید رنگ های سبز، نارنجی، فیروزه ای و زرد را در دریاچه پنج گل یک جا باهم مشاهده کنید، افراد بومی منطقه به این دریاچه مکان رقص رنگین کمان هم می گویند چون زیبایی های آن بی نظیر و فوق العاده است.

چیزی که این دریاچه را بسیار معروف کرده شفافیت و قابل مشاهده بودن کف آن است. حتی می توانید ماهی های کوچک و رنگی که در آن شنا می کنند را هم به راحتی ببینید، همین ویژگی های منحصربفرد است که این دریاچه را به بهشتی در مرکز چین مبدل کرده است، شفافیت این دریاچه زیبا به علت وجود مقادیر زیادی از کربنات کلسیم طبیعی است و هیچ وقت شفافیت خود را از دست نمی دهد، در بین دریاچه پنج گل آبشاری هم جای دارد که سبب تقسیم شدن دریاچه به دو نیم می شود. دریاچه پنج گل بهترین و زیباترین دریاچه از میان 17 دریاچه ای است که در دره ی جیوژایگو جای دارند.

معنای جیوژایگو یعنی دره ای که ۹ روستا را در خود جای داد. از سال ۱۹۹۲ میلادی تا به حال این مکان جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می شود و در سال ۱۹۹۷ میلادی هم به عنوان یکی از بااهمیت ترین منابع بیوسفر ( زیست کره ) جهان را به خود اختصاص داده است.

هنگامی که پنج گل را از بالا نگاه کنید آن را به رنگ سبز یا آبی می بینید و بعضی اوقات سبز زمردین دیده می شود و وقتی که مواد معدنیش افزایش یابد زرد رنگ دیده می شود.

افزون بر آن رنگ های موجود در گیاهان و خزه های درختان سبب زیباتر شدن و رنگین شدن آب این دریاچه می شود.

و در هنگام فصل خزان رنگ های بنفش، نارنجی، زرد، سبز و قرمز برگ درختان و مقادیر بالای کربنات کلسیم در آب سبب زیباتر و شفاف تر دیده شدن دریاچه می شود.

دریاچه پنج گل چینReviewed by اول تور on Apr 14Rating: 3.5دریاچه پنج گل چیندریاچه پنج گل چین . دریاچه زیبا و بی نظیر پنج گل که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است،در پارک ملی جیوژایگو جای دارد. 

دریاچه پنج گل چین . دریاچه زیبا و بی نظیر پنج گل که بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفته است،در پارک ملی جیوژایگو جای دارد.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی