چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت دوم

چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت دوم

تور ارمنستان چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت دوم

چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت دوم

چند جاذبه معروف ارمنستان قسمت دوم

تساغکادزور :

چشم اندازها و زمین های کوهستانی ارمنستان، بستری مناسب و عالی برای ورزش‌های زمستانی محسوب می شوند و سبب شده اند که ارمنستان را به مکان‌ ایده آلی برای انجام ورزش اسکی تبدیل کنند. معروف ترین و بهترین پیست اسکی ارمنستان در تساغکادزور یعنی مرکز ارمنستان واقع شده است. در ضمن اگر بخواهید عالی ترین هال های ارمنستان را پیدا کنید هم باید به طرف تساغکادزور بروید. از وسیع ترین مراکز ‌تفریحی ارمنستان می توان به مجموعه ی سناتور رویال اشاره کرد که آن هم در تساغکادزور واقع شده است. علاوه بر اینها اگر در این منطقه دنبال جاذبه تاریخی باشید ما دیدن از صومعه ی کچاریس که مجموعه‌ ای مذهبی و مهم در ارمنستان محسوب می شود را پیشنهاد می کنیم. صومعه ای بسیار قدیمی و قرن یازدهمی. 

 آدرس: ارمنستان، تساغکادزور، جاده ی تساغکادزور

دریاچه آرپی:

اگر در ارمنستان دنبال فضای آبی ولی آرام هستید بازدید و گردش در کنار دریاچه ی آرپی بسیار انتخاب خوبی خواهد بود. این دریاچه درواقع سرچشمه رودخانه آخوریان محسوب می شود و  از آب آن برای تولید برق و آبیاری اراضی کشاورزی استفاده می‌شود. در اطراف این دریاچه پارکی ساخته شده تا از  محیط طبیعی این دریاچه حفاظت کنند.

۱۰۰ گونه متفاوت از پرنده ها در این منطقه زندگی می کنند که بسیار قابل توجه است. جالب است بدانید که این دریاچه هم تحت کنوانسیون رامسر واقع شده است. بزرگترین کلونی‌های مرغ‌های دریایی در این دریاچه وجود دارد. اگر بخواهید می توانید کنار این دریاچه پیاده روی کنید و یا کمپینگ برپا کنید. 

 آدرس: ارمنستان، استان شیراک، دریاچه ی آرپی

صومعه گغارد:

پیشنهاد می کنیم در سفرتان حتما از دره ی آزات دیدن کنید. دره ای که به سبب وجود صومعه گغارد در فهرست میراث جهانی ارمنستان جای گرفته. ساختمان اصلی این صومعه قدمتی 800 ساله دارد ولی قدمت خود مجموعه به قرن چهارم میلادی باز می‌گردد این صومعه توسط سِنت گرگیوریِ روشن‌گر تاسیس شد.

 طبق افسانه‌ها، دوره ای این کلیسا یکی از تیرهای صلیبی که حضرت عیسی را با آن به صلابه کشیدند را در خود جای داده بود. این تیر را حواریون این پیامبر به اسم تادئوس وارد ارمنستان کرده بود. درضمن در این دره یک صومعه دیگر هم وجود دارد که آن را با نام سِنت آستواتساتین معرفی می کنند و از سنگ ساخته شده.

 آدرس: ارمنستان، دره آزات، صومعه ی گغارد

کوهستان آراگاتس:

کوهستان بسیار دیدنی با چهار قله، که در خود یک قله ی آتشفشانی خاموش مخفی کرده و چشم اندازهای زیبایش نگاه ها را به خود جلب می کند. این کوهستان در شمال ارمنستان جای گرفته و بلندترین منطقه ارمنستان محسوب می شود. در کوهپایه ی این کوهستان می توان نگاره‌هایی را دید که به چندین هزار سال قبل تعلق دارند. این نقاشی ها شامل نقوشی از حیوانات و آدم‌هاست. بیشتر مواقع، نوک قله‌های این کوهستان از برف پوشیده است، ولی می توان از آن صعود کرد. اگر قصد کوهنوردی در این منطقه را دارید ماه‌های جولای، آگوست و سپتامبر بهترین زمان است. راحت ترین راه صعود این کوهستان، مناطق جنوبی و سخت ترین راه هایش مربوط به بخش شمالی اش است که ارتفاعی ۴۰۰۰ متری دارد. از دیدنی های این کوهستان می توان به مقبره پادشاهان اشکانی اشاره کرد.

آدرس: ارمنستان، جاده آراگاتس

از جاذبه های ارمنستان میتوانیم به جاذبه معروف ارمنستان  اشاره کنیم . اگر اهل سفر هستید با یک تور ارزان ارمنستان ، دیدنیهای ارمنستان را از دست ندهید.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی