پارک جنگلی نور مازندران

پارک جنگلی نور مازندران

پارک جنگلی نور، تور مازندران

پارک جنگلی نور مازندران

پارک جنگلی نور مازندران

   در اواسط مسیر نور به محمود آباد تابلویی را می بینید که گردشگران را دعوت می کند تا وارد پارک جنگلی نور شوند؛ پارکی زیبا و جنگلی که با نام پارک سعیدی آشتیانی هم معرفی می شود. کارشناسان از پارک جنگلی نور با مساحت ۳۶۰۰ هکتار، به عنوان بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه یاد می کنند. ورودی غربی پارک در کیلومتر 5 جاده اصلی محمودآباد واقع شده است؛ و با دیدن سردری سنگی با پوشش چوبی خود را نشان می دهد. به علت دسترسی راحت پارک نور به جاده ساحلی نور و مجاورت آن با شهرهای رستم رود، محمودآباد، نور و آمل همواره جمعیت زیادی از گردشگران را به خود جلب می کند و در ایام تعطیل بسیار شلوغ و پر رفت و آمد می شود.
   این منطقه طبیعی و گردشگری در سال ۱۳۵۱ با همت حسین سعیدی آشتیانی -بنیانگذار پارک‌های جنگلی در ایران- احداث شد. چون خیلی به رستم رود نزدیک است تا مدتها به همین اسم معرفی می شد؛ ولی بعدها اسم پارک جنگلی نور را برایش انتخاب کردند و علاوه بر آن به نام موسسش هم معرفی می شود. پارک جنگلی نور از آخرین باقیمانده های جنگل‌های جلگه‌ای ایران است و چون خیلی به دریا نزدیک است، مناظر بسیار زیبایی دارد.
چنانچه دوست دارید بیشتر درمورد زیبایی ها  و بخش های متفاوت پارک نور بدانید، همراه ما باشید تا به مناطق مختلف آن سری بزنیم:


تفریحات پارک جنگلی نور
   این مجموعه طبیعی و زیبا همانطور که گفته شد وسعت بسیار زیادی دارد و با بازدید از آن امکاتات تفریحی خوبی هم در اختیارتان قرار می گیرد.
- پیک نیک و عکاسی
   در مکان های پارک چندین آلاچیق برای استراحت و پیک نیک گردشگران فراهم شده است می توانید بعد از گردش بساط یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه را در این آلاچیق ها برپا کنید. در سایر نقاط پارک هم امکان پیک نیک وجود دارد. جاده های زیبا، درختان کهنسال و بسیار بلند، حلزون های کوچک و ... همگی مناظری را بوجود می آورند مناسب عکاسی فقط باید دوربین به همراه داشته باشید تا تصاویر زیبایی ثبت و  به یادگار ببرید.
- پرنده نگری 
   هنگامی که وارد پارک شدید فقط باید کمی سکوت کنید تا به وضوح صدای پرندگان را به بشنوید. پارک جنگلی نور منطقه ای بسیار عالی برای پرنده نگری است. این پارک زیستگاه قرقاول ایرانی است و اگر کمی صبر کنید می توانید این پرنده زیبا را ببینید.
- رانندگی آرامش بخش
   در پارک جنگلی تور مسیرهایی آسفالت وجود دارد که اگر دوست داشته باشید می توانید در جاده های جنگلی آن رانندگی کنید. از میان درختان بلند قامت بگذرید و چشم اندازهای بی نظیرش را از نزدیک ببینید.
- پیاده روی و گشت و گذار
   چنانچه علاقمند به پیاده روی باشید این فرصت خوب را در طبیعت پارک نور هم خواهید داشت. به پارک جنگلی نور سری بزنید و در محیط دلپذیر و در انبوه درختان بلند قامت قدم بزنید. در هر نقطه از این پارک جنگلی می توانید زیبایی های طبیعت را لمس و از دیدنشان لذت ببرید.
- اسب سواری، دوچرخه سواری و موتور چهارچرخ
   مناطقی از این پارک را برای اسب دوانی آماده کرده اند، کسانی با اسب های خود حاضرند تا گردشگران یک سواری خاطره انگیز را در پارک تجربه نمایند. تنها کافیست هزینه سواری را بپردازید. در ایام پیک سفر امکانات دیگر همچون موتورچهارچرخ هم در پارک وجود دارد و در ازای پرداخت هزینه می توانید یک موتور چهارچرخ کرایه کنید. در ضمن اگر دوچرخه دارید این فرصت طلایی را از دست ندهید و مشغول دوچرخه سواری در مسیرهای جنگلی پارک شوید.
- پارک بازی کودکان
   در این پارک به فکر خردسالان هم بوده اند اگر بچه ای به همراه دارید و می توانید به طرف محوطه بازی بروید. وسایلی برای بازی کودکان فراهم شده که می توانند ساعاتی در آن سرگرم بازی شوند.

پارک جنگلی نور مازندرانReviewed by تور ارزان on Nov 21Rating: 3.0پارک جنگلی نور مازندرانپارک جنگلی نور مازندران یکی از زیباترین پارک های این منطقه است که بسیاری از مردم ایران و توریست های خارجی برای استراحت و آرامش در این پارک اقامتی چند ساعته داشته اند.

پارک جنگلی نور مازندران یکی از زیباترین پارک های این منطقه است که بسیاری از مردم ایران و توریست های خارجی برای استراحت و آرامش در این پارک اقامتی چند ساعته داشته اند.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی