آشنایی با ییلاق فیلبند مازندران

آشنایی با ییلاق فیلبند مازندران

ییلاق فیلبند مازندران

آشنایی با ییلاق فیلبند مازندران

آشنایی با ییلاق فیلبند مازندران

مسیر روستای فیلبند
   قبل از اینکه به روستای فیلبند و ییلاقات زیبایش برسیم اول باید وارد جاده هراز شویم و از فرعی روستای فیلبند (یا سنگ چال) مسیرمان به طرف ییلاق فیلبند در دنبال کنیم. این راه یک جاده آسفالت شده و کوهستانی است؛ تنها مشکل این راه کیفیت جاده اش است که در برخی نقاط شرایط خوبی ندارد. ولی با این حال مسیر فیلبند پر از مناظر زیبا و دیدنی طبیعت است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. برای پیمودن این مسیر تنها باید مراقب باشید که زیبایی های جاده باعث انحرافتان از مقصد و مسیر اصلی نشود. برای اینکه راحت تر این مسیر را طی کنید بهتر است از افراد بومی منطقه راه روستا را مرتبا بپرسید، چون این جاده پیچ و خم زیادی دارد و امکان سرگردان شدن در آن وجود دارد. زمانی که از این مسیر زیبا عبور می کنید بیش از هرچیزی تک درخت هایی بلند و سرسبز که در دشت خودنمایی می کنند نظرتان را جلب خواهد کرد.
   از زیبایی های دیگر این مسیر می توان به چشمه های کوچک و بزرگ متعددی که حیات طبیعت منطقه را رقم میزنند اشاره کرد. چشمه لار یکی از چشمه های این منطقه محسوب می شود که می توانید برای دیدن و خوردن آب زلالش از مردم بومی سوال کنید. چنانچه قصد دارید که با تور به روستای فیلبند بروید می توانید از نیسان های آبی مردم محلی استفاده کنید و سینه کش کوه را در مه و باران یا آفتاب و ابر طی کنید.

تور مازندران

معرفی ییلاق فیلبند ییلاقی روی ابر و مه
   زیبایی ها و طبیعت شمال کشور ما به اندازه ای تماشایی و متنوع است که اگر بخواهیم درمورد تمام این نعمت الهی صحبت کنیم به زمان بسیار زیادی زمان احتیاج داریم. در این قسمت تنها به یکی از این جاذبه های فوق العاده و بکر که در چند سال اخیر به محبوبیت و شهرت زیادی دست یافته اشاره می کنیم، روستایی در شهرستان بابل استان مازندران که به ییلاق فیلبند شهرت دارد. روستای فیلبند از توابع دهستان خوشرود است و اهالی روستای دیواملکشاه از آن به عنوان ییلاق استفاده می کنند. اهالی این روستا در فصول گرم سال به ییلاق فیلبند می روند و از هوای مطبوع و دلپذیر منطقه فیلبند و چراگاه های آن برای پرورش دام خود بهرمند می شوند.
   روستای فیلبند در ایام زمستانی سال به علت سرما و بارش سنگین برف کاملا از سکنه خالی است و فقط چند نفر از بومیان در این منطقه به سکونت خود ادامه می دهند. ارتفاع 2300 متری ییلاق فیلبند سبب شده تا به عنوان بلندترین روستای بخش شرقی استان مازندران معرفی شود و خیلی ها این ییلاق را با نام بام شرقی مازندران می شناسند. اصلی ترین و زیباترین خصوصیت ییلاق فیلبند اقیانوس ابری ست که اکثر مواقع این روستا را در خود فرو می برد و منظره ای بی نظیر پدید می آورد. خیلی از مسافران برای دیدن این دریای ابر به این روستا سفر می کنند و با مشاهده چشم اندازهای خارق العاده عبور ابرها زیر پای خود به وجد می آیند.

آشنایی با ییلاق فیلبند مازندرانReviewed by تور ارزان on Dec 24Rating: 2.5آشنایی با ییلاق فیلبند مازندرانروستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که جاده ای بی نظیر و سرسبز دارد که به مسیر ییلاق فیلبند معروف است و سالانه گرشگران زیادی را به خود جذب می کند. در این مقاله ییلاق فیلبند مازندران را معرفی می کنیم.

روستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای مازندران است که جاده ای بی نظیر و سرسبز دارد که به مسیر ییلاق فیلبند معروف است و سالانه گرشگران زیادی را به خود جذب می کند.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی