فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستان

فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستان

تور ارزان فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستان

فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستان

فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستان

خیلی از توریست ها و گردشگران در دنیا تنها برای دیدن جاذبه های مناظر دیدنی سرزمین های دیگر و در آرامش بودن سفر می کنند. بعضی ها قصدشان از سفرهای پی در پی ماجراجویی و کشف تازه هایی خارج از سرزمین خود هستند و دوست دارند خود هیجان ها و ناشناخته های مناطق مختلف را تجربه و لمس کنند. بعضی ها شیفته تاریخ و تمدن های متفاوت هستند و دیدن سازه های باستانی و تاریخی هدف سفرشان است و برخی هم مهم ترین هدف خود از سفر را خرید و گشت و گذار در فروشگاه ها قرار می دهند. اما در این بین جای یک گروه خالی است، کسانی که برای تجربه مزه ها و طعم های جدید پا در سفر می گذارند و علاقه زیادی دارند در سفر خود طعم اصیل خوراک های ملل دیگر را در همان کشور و منطقه مورد نظر تجربه کنند.

اگر مطالعه ای درباره فرهنگ غذایی کشورها داشته باشید بخصوص سرزمین های همسایه و در جوار یک دیگر می بینید که شباهت های زیادی در ذائقه و نوع غذاها دارند. خصوصیاتی هم خاص و ویژه همان سرزمین هستند که وجه تمایز آن ها با سایر ملل می شود و فرهنگ غذایی آن ها را متمایز می کند. اگر در ارمنستان باشید خیلی راحت می توانید تفاوت ها و البته شباهت های فرهنگ غذایی این کشور با ایران را متوجه شوید، بخصوص درمورد برخی غذاهای کاملا مشابه که تنها با تفاوت اسمی از هم جدا می شوند.  البته ارمنستان خوراک های خاص و منحصر به خود را هم دارد که در مطالب بعدی با آن و البته با معروف ترینشان آشنا خواهید شد.

آشنایی با فرهنگ غذایی ارمنستان

 فرهنگ غذایی این کشور هم همانند خیلی از ملل دیگر روش ها و خصوصیات منحصر به خود را دارد که سالیان طولانیست در سفره های این سرزمین و مردمانش جایگاه خود را دارد. خوراک های ارمنستان هم  مثل هر منطقه دیگری بازتابی از جغرافیا و تاریخ این سرزمین هستند و اگر به خوراک های این سرزمین و نوع مواد بکار رفته در آن ها توجه کنید، می توانید ردپایی  از فرهنگ های کشورهای دیگر همچون سرزمین های عربی و اروپا را هم در آن ها ببینید.

غذاهای ارمنی  قدمت ۲ هزار ساله دارند و اگر مطالعه ای  از تاریخ این کشور داشته باشید به راحتی می توانید ریشه فرهنگ غذایی اش را هم متوجه شوید. به عنوان مثال گوشتِ در خوراک های ارمنی بسیار استفاده می شود که با سنت مردمان باستان این کشور ارتباط مستقیمی دارد چون آن ها دامداری را بخشی از زندگی خود می دانستند. 

با توسعه دامپروری در ارمنستان، مقدار زیادی از منابع گوشتی اعم از سفید و قرمز وارد سفره های ارمنی ها شد. درضمن کشت و کار در دره های حاصلخیز ارمنستان سبب شد که استفاده از غلات و حبوبات متفاوت همچون جو، گندم، برنج، لوبیا، عدس، ارزن و ... در خوراک های محلی این کشور بیشتر شود. 

 به طور کلی از اجزای اصلی یک سفره ارمنی می توان به انواع گوشت قرمز، ماهی و سبزیجات، بادمجان و نان لواش اشاره کرد. علاوه بر این مواد برنج و ذرت و بلغور گندم هم بسیار در غذاهای ارمنی استفاده می شوند. 

 چیزی که طعم و مزه غذاهای ارمنی را منحصربفرد می کند اصل استفاده از مواد اولیه تازه است و معمولا در غذاهای خود خیلی از ادویه ها استفاده نمی کنند.

فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستانReviewed by مهدی on Feb 10Rating: 3.0فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستاندر یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستان دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

در یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از فرهنگ و آداب غذایی کشور ارمنستان  دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی