غذاهای معروف ارمنستان قسمت اول

غذاهای معروف ارمنستان قسمت اول

تور ارزان غذاهای معروف ارمنستان قسمت اول

غذاهای معروف ارمنستان قسمت اول

تور ارزان غذاهای معروف ارمنستان قسمت اول

دلمه:

شاید تعجب کنید ولی غذای دلمه تنها محدود به کشور ما نیست و طبخ این خوراک لذیذ در سایر کشورها های قفقاز، آسیای میانه و حتی شرق آسیا هم بسیار رایج است. در کشور ارمنستان هم دلمه طرفداران زیادی دارد و جزو سنت های دیرینه این کشور است که هر دختری پیش از رفتن به منزل شوهر پخت این غذا را یاد بگیرد.

برای تهیه  دلمه سنتی خاص ارمنستان، از گوشت خوک و بعضی اوقات گوشت بره استفاده می کنند و گوشت را با موادی مثل سبزیجات معطر (ریحان، مرزنگوش و ...) و برنج مخلوط می کنند تا مزه دار شود. این مواد را داخل برگ های درخت انگور می پیچند و در قابلمه با آب کم بخار پز می کنند. 

این دلمه علاوه بر برگ مو با سبزیجات دیگری همچون بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل دلمه هم تهیه می شود.

فاسولیا:

از خورشت های بسیار معروف و پرطرفدار ارمنی، خورشت فاسولیا است. پایه ابن خورشت هم مثل خیلی از غذاهای دیگر ارمنستان گوشا است، برای طبخ این غذا فقط باید گوشت را با لوبیا سبز و گوجه فرنگی بپزید و چند ساعت فرصت دهید تا خورشت آماده شود. این غذا در ارنستان بیشتر به همراه برنج و بلغور سرو می شود. 

کوفته:

غذای دیگری که به خوراک های ایرانی شباهت دارد کوفته ارمنی است. البته کوفته تنها در ایران طبخ نمی شود و خیلی از سرزمین های شرقی و بخصوص هند انواع و اقسام آن را طبخ می کنند. در اروپا و کشور فرانسه هم انواعی از این خوراک با شکل و شمایلی دیگر طبخ می شود.

در ارمنستان هم کوفته ها به روشی خاص همین سرزمین آماده می شوند. ابتدا رشته های گوشتی تهیه شده را با گوشت کوب صاف می کنند و بعد آن ها را با چاشنی ها و مواد دیگری همچون شیر، آرد، تخم مرغ، آب و پیاز تفت می دهند. البته نقش ادویه ها در این غذا هم بسیار مهم است. در آخر گلوله های گوشت و مواد را با آب می پزند تا غذا جا بیافتد.

پلو:

جالب است بدانید در فرهنگ غذایی ارمنی ها هم مثل ایران برای غذاهای پلویی جایگاه ویژه ای وجود دارد. اما آن ها تنها به طبخ برنج اکتفا نمی کنند و بلغورهای دیگر را هم در سفره خود دارند بخصوص گندم. در هر منطقه این کشور برنج به سبک خاصی طبخ می شود و معمولا از رشته فرنگی هم در پخت آن استفاده می کنند. علاوه بر استفاده از گندم و سایر بلغورها در اکثر مواقع غذاهای ارمنی مواد غذایی همچون سبزیجات ، گوشت و میوه را هم در خود دارند، برخلاف ایران که برنج به تنهایی طبخ می شود ارمنی ها بیشتر به پلوهای مخلوط علاقه دارند.

تیسژیک:

برای طبخ این غذای اصیل ارمنی قلب، کبد، شش و چربی گوساله را تمیز می کنند و بعد در اندازه های یک شکل ریز ریز می کنند. سپس تکه های گوشت سرخ شده را با ترکیبات و چاشنی هایی همچون پیاز، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل مخلوط می کنند. به این مواد آب اضافه کرده و زمان می دهند تا بپزد. این غذای بسیار لذیذ همراه با سبزیجات معطر سرو می شود. 

غذاهای معروف ارمنستان قسمت اولReviewed by اول تور on Jan 10Rating: 2.0غذاهای معروف ارمنستان قسمت اولدر یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از غذاهای معروف ارمنستان دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

در یک تور ارزان ارمنستان ، میتوانید از غذاهای معروف ارمنستان  دیدن کنید که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی