موزه مولانا قونیه ترکیه

موزه مولانا قونیه ترکیه

آشنایی با موزه مولانا قونیه ترکیه

موزه مولانا قونیه ترکیه

راهنمای دسترسی به موزه مولانا قونیه و هزینه های بازدید:

 

اگر بخواهید از موزه و مقبره مولانا دیدن کنید، برای رسیدن به آرامگاه می توانید از وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به این مکان استفاده کنید و چند انتخاب دارید:

▪ با هواپیما:

 برای اینکه به قونیه سفر کنید می توانید از استانبول و سرزمین های اروپایی اطراف به این شهر سفر کنید، از کشورهای هلند، نروژ و دانمارک می توانید به صرفه ترین سفرها را به طرف شهر قونیه آغاز کنید، بعد از اینکه به فرودگاه شهر قونیه رسیدید هم می توانید با اتوبوس مسیری نیم ساعته را پشت سر بگذارید و به مقبره و موزه مولانا برسید، اتوبوس ها در این مسیر تقریبا 10 لیر ترکیه (معادل 13,840 تومان) از هر مسافر خواهند گرفت.

▪با قطار:

همانطور که می دانید کشور ترکیهاز ایستگاه های قطار پر سرعت وای اچ تی YHT برخوردار است و می توانید به این قطارها به راحتی به موزه و آرامگاه مولانا برسید، با گذر از شهرهای آنکارا، استانبول و اسکیشهر می توانید به قونیه برسید، بعد از رسیدن به پایانه قطار در قونیه می توانید با استفاده از تاکسی یا اتوبوس به آرامگاه مولانا برسید.

▪با اتومبیل شخصی:

 چنانچه خواستید با اتومبیل شخصی خود سفر کنید فقط باید به آدرس مندرج در راهنما مراجعه نمایید.

▪با اتوبوس یا ترم:

در همه ی مسیرهای اصلی قونیه آژانس هایی برای توریست وجود دارد که می توانید به وسیله آن ها بلیت اتوبوس خریداری نمایید. سیستم اتوبوس رانی شهر قونیه کیفیت بسیار عالی دارند و در هر جایی که باشید می توانید به وسیله اتوبوس به آرامگاه مولانا دستیابید، هزینه اتوبوس طبق مسیری که می خواهید بروید و ایستگاهی که در آن وارد اتوبوس شده اید به صورت دیجیتالی محاسبه و مطالبه می شود و هزینه های متفاوتی خواهد داشت؛ ولی شما از هر پایانه ای که استفاده کنید فقط باید به راننده مقصد خود را بگویید تا به آرامگاه مولانا برسید.

متروها و ترم های روگذر هم پایانه های متعددی در شهر قونیه دارند و می توانند خیلی سریع تر مسافران را به آرامگاه مولانا برسانند.

آدرس: ترکیه، قونیه، کاراتای، مولانا سی دی، عزیزیه ماه

▪هزینه و اطلاعات بازدید:

 توریست هایی که از سرزمین های غیرمسلمان به طرف شهر قونیه سفر می کنند تصور می کنند که مولانا یک فرد قدیس مسلمان بوده؛ ولی برای کسانی که مسلمان هستند مولانا فقط یک شاعر و صوفی قابل احترام است و لقب قدیسه را برای او مناسب نمی دانند. در هر حال کسانی که به مولانا علاقه دارند از کشورهای مختلف برای دیدن آرامگاه مولانا به شهر قونیه سفر می کنند. پس بهتر است مقداری با شرایط و اطلاعات بازدید این جاذبه دیدنی آشنا شوید:

ساعت بازدید:

 9:00- 16:30

 هزینه بازدید:

 10 لیر ترکیه (معادل 13,840 تومان)

▪ بهترین زمان بازدید:

 این آرامگاه معمولا در همه ساعات روز پرهیاهو و شلوغ است مناسب ترین وقت برای دیدن از آن هنگام صبح (دقیقا هم زمان با باز شدن درب ها) و هنگام ظهر خواهد بود.

▪دیدنی های اطراف موزه مولانا قونیه:

در سفر هیجان انگیز و به یادماندنی که به قونیه خواهید داشت به جز  آرامگاه مولانا می توانید از اماکن و مناطق زیبا و دیدنی دیگری هم دیدن کنید، از جمله بعضی اماکن و جاذبه های شهر قونیه می توان به:

موزه باستان ششناسی قونیه، مسجد علاءالدین، مدرسه کاراتای اشاره کرد.

موزه مولانا قونیه ترکیهReviewed by اول تور on Jun 10Rating: 4.0موزه مولانا قونیه ترکیهراهنمای دسترسی به موزه مولانا قونیه و هزینه های بازدید در تور ارزان ترکیه . 

راهنمای دسترسی به موزه مولانا قونیه و هزینه های بازدید در تور ارزان ترکیه .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی