برج های آنیت کابیر، ترکیه

برج های آنیت کابیر، ترکیه

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا

برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا

معرفی برج ها و بخش های مختلف مجموعه آنیت کابیر، آنکارا : 

برج ۲۳ آوریل:

بر روی دیوارهای برج 23آوریل تصاویر حجاری شده از تاسیس مجلس ملی کبیر ترکیه در 23 آوریل 1920 را مشاهده خواهید کرد. بر روی این دیوار خانمی قابل مشاهده است، این زن کاغذی به دست دارد، داخل در آن این تاریخ دیده می شود. کلیدی که این زن در دست دارد سمبلی از تاسیس این مجلس است. ماشین کادیلاک سری 1936 که از آن در سال های 1936 و 1938 استفاده کرده بود را هم می توانید در این ساختمان ببینید.

سخنان زیر از آتاتورک درباره تاسیس مجلس ترکیه بر روی دیوارهای این ساختمان حجاری شده است:

▪فقط یک قصد و نیت وجود داشت: اینکه ترکیه ای دارای استقلال و جدید طبق حکومت ملی بوجود آید.

▪مجلس کبیر ملی ترکیه فقط و فقط نماینده مردم ترکیه است. 

▪باور ما بر این است که قدرت، حکومت و دولت باید زاییده مردم باشد. 

پرچم ترکیه:

مابین پله های ورودی میدان مراسم میله ای مرتفع، به ارتفاع 33,53 متر و وزن 4850 کیلوگرم جای گرفته که بر رویش پرچم قرمز رنگ ترکیه را می بینید. پرچمی که تا سال 1953 بلندترین پرچم اروپا محسوب می شد. این پرچم در کارخانه ای متعلق به شهروندی ترکیه ای که در آمریکا سکونت داشت ساخته و در سال 1946 به آنیت کابیر هدیه داده شد. در حجاری که زیر این پرچم انجام شده یک مشعل -سمبلی از تمدن ترکیه-، شمشیر- سمبلی از قدرت تهاجمی-، کلاه-سمبلی از قدرت دفاعی-، شاخه بلوط- سمبلی از پیروزی- و شاخه زیتون-سمبلی از صلح- قابل مشاهده است.

برج عهد ملی:

برج عهد در ورودی موزه جای گرفته و حجاری داخل آن قصد دارد که اتحاد مردم ترکیه را نشان دهد. در این حجاری 4 دست را می بینید که با همدیگر یک شمشیر را بلند کرده اند. این حالت نمادی از پیمان ملی برای حفاظت از کشور ترکیه است. مجسمه شمعی در سایزهای حقیقی آتاتورک هم در برج عهد ملی به نمایش گذاشته شده اند.

 سخنان آتاتورک درباره عهد ملی بر دیوارهای برج عهد ملی به قرار زیر هستند: 

▪مشت آهنین ماست که سرنوشت ملت مان را می نویسد و اصول مان برای استقلال را در برابر تاریخ مشخص می کند. 

▪ملت ها بدون غرور ملی به دنبال دیگر ملت ها خواهند رفت و از خود اراده ای نخواهند داشت.

▪خواسته ما زندگی آزاد و مستقل درون مرزهای مان است.

موزه آتاتورک:

موزه آتاتورک در تاریخ 21 ژوئن سال 1960 در این مجموعه تاسیس شد. در موزه آتاتورک می توانید اشیا و لوازمی که به آتاتورک تعلق داشتند را ببینید. برخی اشیای موجود در این موزه شامل وسایلی مثل مدال ها، لباس ها و بعصی از پیش کشی هایی که به آتاتورک هدیه داده اند می شود. جالب است بدانید که آتاتورک در طول زندگی خود سرپرستی چند کودک را برعهده داشته و پس از مرگش فرزندانش هدایایی را به او تقدیم کردند که اکنون در این موزه قابل مشاهده هستند.

 چنانچه دوست دارید با زندگی شخصی آتاتورک بیشتر آشنا شوید دیدن از این موزه کمک زیادی به شما خواهد کرد.

 

برج های آنیت کابیر، ترکیهReviewed by اول تور on Aug 24Rating: 4.5برج های آنیت کابیر، ترکیه برج های آنیت کابیر، ترکیه ، بهترین دیدنیهای ترکیه را میتوانید در یک تور ارزان ترکیه تجربه کنید . 

برج های آنیت کابیر، ترکیه ، بهترین دیدنیهای ترکیه را میتوانید در یک تور ارزان ترکیه تجربه کنید .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی