قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (1)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (1)

تور ارزان استانبول

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (1)

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (1)

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

بخش دریای سیاه
   اولین بخشی که در بازدید از آکواریوم استانبول به آن وارد خواهید شد، قسمت دریای سیاه است. پیش از هرچیزی در این بخش اولین چیزی که خواهید دید ماکت کشتی نوح است. هنگامی که وارد کشتی چوبین و نمادین شوید، مجموعه ای کامل از اطلاعات و دانستنی های دریای سیاه مقابل شما قرار می گیرد و دو بازی نیز در اختیار شما قرار می گیرد. همان گونه که از نامش پیداست، در این قسمت انواع ماهی های دریای سیاه نگهداری می شود. در کنار دیدن ماهی ها می توانید فیلمی کوتاه و جالب از آکواریوم استانبول مشاهده کنید و در ضمن اطلاعات خوبی هم درمورد این موجودات در اختیارتان قرار می گیرد.
بخش تنگه بسفر استانبول
   همان گونه که از اسم این قسمت معلوم است، د این قسمت از دریای سیاه دور می شویم و پا به زیستگاه دریایی تنگه بسفر می گذاریم. در بخش تنگه بسفر می توانید از موجوداتی همچون شاه میگو، ماهی کولی، شانک ماهی و ... را از نزدیک ببینید و از نحوه زندگی آن ها باخبر شوید. از خصوصیات منحصربفرد و جالب این قسمت بخش هایی از زمین است که از شیشه است و در حقیقت این فرصت را به شما می دهد تا گونه های آبزی متنوع منطقه جبل الطارق را در زیرزمین مشاهده کنید. 
   با اینکه تنگه بسفر استانبول دقیقا در مرکز دریای سیاه و مرمره واقع شده است؛ ولی کاملا زیست بومی متمایز از این دو دریا است و درصد نمک و حتا درجه حرارت آن هم فرق دارد. اغلب آبزیانی که در اقیانوس اطلس ساکن هستند، از این راه برای وارد شدن به دریای سیاه استفاده می کنند. به همین خاطر است که قسمت تنگه بسفر در آکواریوم استانبول را به شکل دالانی طولانی ساختند و آبزیان و سایر ماهی های آن را در دو طرف آکواریوم به نمایش درآورده اند. 

دیدنی های شهر استانبول

بخش دریای مرمره
   هنگامی که وارد قسمت دریای مرمره شوید، قبل از هرچیزی معماری و المان های خاص بازار بزرگ استانبول، نظرتان را جلب خواهد کرد. درضمن اطراف آکواریوم تصاویری بزرگ از بناهای معروف و تاریخی محله مرمره استانبول دیده می شوند. در این بخش چرخی بزنید و  با بازار بزرگ استانبول آشنا شوید. گردش که تمام شد به طرف انتهای بازار حرکت کنید و وسیع ترین مخزن آکواریوم استانبول را از نزدیک مشاهده کنید. در این قسمت از آکواریوم می توانید کوسه ها و سفره ماهی های ترسناک را از نزدیک ببینید و از دیدنشان لذت ببرید. البته سفره ماهی ها و کوسه ها تنها موجوداتی نیستند که در این آکواریوم زندگی می کنند انواع آبزیان دیگر همچون ماهی ها، میگوی قرمز راه راه، شانک ماهی، طوطی ماهی و ... نیز در این مخزن زندگی می کنند. 
   در قسمت دریای مرمره با آکواریومی بسیار بزرگ با حجمی در حدود ۴ هزار متر مکعب مواجه می شوید. این آکواریوم دکوراسیونی متمایز از سایر قسمت ها دارد. به عنوان مثال برای کف آکواریوم، از شن خاصی استفاده کرده اند و در آن اشکال و سنگ هایی صخره ای جای داده اند؛ درضمن باید بدانید این بخش به صورتی ساخته شده که می توانید در آن ماهی ها را به صورت ۳۶۰ درجه ببینید.

تفریحات استانبول

قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (1)Reviewed by تور ترکیه on Nov 12Rating: 2.5قسمت های مختلف آکواریوم استانبول (1) آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

آکواریوم استانبول و شهر زیبای استانبول دارای دیدنی ها و جاذبه های گردشگری بسیار زیادی است که این شهر را به مرکز توریستی ترکیه تبدیل کرده است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی