گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (5)

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (5)

آکواریوم استانبول

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 5)

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 5)

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

پیرانای شکم قرمز
   گونه آبزی که با نام عملی (Pygocentrus nattereri) معرفی می شود، این ماهی گوشت خوار بومی آمریکای جنوبی است و در آب های جنگل آمازون زندگی می کند.  این ماهی ها هر چیزی را می خورند و عمدتا تغذیه خود را از موجوداتی مثل حشرات، کرم ها، سخت پوستان و ماهی ها تامین می کنند. نوع نر این ماهی در شکم رنگ قرمز دارد؛ ولی این موضوع درمورد نوع ماده بیشتر به سمت رنگ قهوه ای می رود. توجه کنید که  دندان های این موجود انقدر برنده و تیز است که خیلی راحت می تواند یک کمربند فولادی را به دو نیم قسمت کند. دندان های پیرانای قرمز حدود ۷ سانتی متر طول دارند و شکلی درهم و مثلثی دارند.
*اگر می خواهید این موجود ترسناک رودخانه های آمازون را ببینید به بخش آمازون در آکواریوم استانبول مراجعه کنید.
متوسط عمر: ۸ تا ۱۰ سال
اندازه: ۳۵ سانتی متر
زیستگاه: جنوب آمریکا، رودخانه آمازون
گاو ماهی شاخ دراز
   ماهی بامزه و زرد رنگی که روی سرش دو شاخک به همان رنگ جای گرفته است. گاو ماهی شاخ دراز در شناکردن گونه ای بسیار کند محسوب می شود، این ماهی انقدر آهسته حرکت می کند که می توانید براحتی آن را با دست بگیرید. چون سرعت و شتاب بسیار کمی دارد اغلب تنها می تواند از موجودات نرم تن همچون حلزون تغذیه کند.
*گاوماهی شاخ دراز بومی اقیانوس آرام است پس اگر می خواهید در آکواریوم استانبول آن را ببینید به بخش اقیانوس آرام بروید. 
متوسط عمر: ۸ سال
اندازه: ۴۶ سانتی متر
زیستگاه: دریای سرخ، شرق آفریقا و جنوب ژاپن

انواع گاو ماهی

ماهی پیکاسو
   ماهی پیکاسو معمولا در صخره های مرجانی زندگی می کند و هرچیزی را می خورد. این گونه آبزی در اقیانوس هند-آرام زندگی می کند و بومی همین دریاهاست. این موجود سرعت بسیار زیادی دارد و با همین خصوصیات منحصربفردش از مکان زندگی اش مراقبت می کند. علت نامگذاری این گونه از رنگ های زیبای روی بدنش کاملا مشخص است.
*برای دیدن پیکاسوی رنگارنگ و زیبا باید به بخش اقیانوس آرام مراجعه کنید.
متوسط عمر: ۵ تا ۱۰ سال
اندازه: ۳۰ سانتی متر
زیستگاه: اقیانوس هند-آرام
قورباغه سمی فانتازمال
   یکی خاص ترین و زیباترین دوزیستانی که در آکواریوم بزرگ استانبول می توانید از نزدیک مشاهده کنید، قورباغه سمی فانتازمال است. این قورباغه بدنی قرمز رنگ و خال هایی مشکی دارد. این موجود در جنگل های بارانی در تعداد زیادی یافت می شود. برخلاف سایر قورباغه ها، می تواند خیلی راحت هم در آب و هم خشکی زندگی کند. علت آن هم کاملا روشن است، چون تعریق بدن قورباغه های سمی از پوست صورت می گیرد و اینگونه می تواند پوست خود را مرطوب نگه دارند بنابراین احتیاجی ندارد که حتما داخل آب و یا نزدیک آب عمرش را سپری کند.
   این جانور تنوع بسیار بالایی دارد و  تاکنون شمار قورباغه های سمی بیش از ۱۰۰۰ گونه مختلف شناسایی شده است. هر قورباغه سمی ظاهر و خصوصیات منحصر به خود را دارد.با دیدن چند تا از این موجودات در کنار هم متوجه خواهید شد که چه طیف رنگی وسیعی را دربرگرفته اند.
* برای دیدن قورباغه سمی به طرف قسمت جنگل های آمازون بروید و آن را از نزدیک ببینید.
متوسط عمر: ۳ تا ۱۵ سال
اندازه: ۱.۵ تا ۵ سانتی متر
زیستگاه: جنگل های آمازون

انواع قورباغه

گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (5)Reviewed by تور استانبول on Nov 9Rating: 2.5گونه جانوری آکواریوم بزرگ استانبول (قسمت 5)آکواریوم استانبول یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر در کشور ترکیه است که گونه های مختلف جانوری را در خود جای داده است.

آکواریوم استانبول یکی از زیباترین و جذاب ترین مناطق دیدنی این شهر در کشور ترکیه است که گونه های مختلف جانوری را در خود جای داده است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی