دانستنی ها و نکات جالب درمورد جشن سونگکران تایلند

دانستنی ها و نکات جالب درمورد جشن سونگکران تایلند

معرفی دانستنی ها و نکات جالب درمورد جشن سونگکران تایلند

دانستنی ها و نکات جالب درمورد جشن سونگکران تایلند

دانستنی ها و نکات جالب درمورد جشن سونگکران تایلند

بر حضور در جشن سونگکران خوب است با یکسری نکات جالب در رابطه با آن آشنا شوید:

مردم  تایلند معتقدند که در جشنواره سونگکران، افراد شرکت کننده هم از جنبه جسمی و هم معنوی پاک و مطهر می شوند. امروزه اما اکثرا به جنبه سرگرمی این جشنواره توجه می کنند تا بُعد معنوی این جشن. خوشبختانه این جشنواره وقتی برپا می شود که تایلند روزهای گرم خود را سپری می کند و همه افراد بدون اینکه نگران سرماخوردگی باشند می توانند، آب بازی کنند.در کشور تاجیکستان هم همچین جشنی برگزار می شود که به نوعی بزرگداشت کهنسالان و افراد سالخورده است.

نکته جالب توجه این است که اصول جشن سونگکران بر این پایه استوار است که در روز آغازین با آب پاک و تمیز می شوند و در روز بعدی به دید و بازدید از افراد بزرگتر خانواده می روند و روز آخر هم در معبدها به عبادت مشغول می شوند ولی به تدریج و گذر سال ها این جشنواره به یک آب بازی سراسری مبدل گشته.این جشنواره در واقع جشن سال نو تایلندی ها محسوب می شود و دقیقا مثل جشن هولی در هند یا سال نوی چینی و حتا عید پاک و کریسمس مسیحیان است با این تفاوت که آداب خاص خود را دارد.مهم بودن و حیاتی بودن آب برای همه روشن است مخصوصا در زمینه کشاورزی که به طور مستقیم با زندگی انسان ها در ارتباط است، بعضی از محققان اعتقاد دارند که به علت اینکه در آسیای شرقی کشاورزی از بااهمیت ترین مشاغل محسوب می شود، سبب پدید آمدن سونگکران و نشان دادن اهمیت آب در سرزمین های این منطقه شده.

در زمان برگزاری این جشن به طور متوسط دمای هوا در تایلند ۴۰ درجه سانتی گراد است به همین علت مناسب ترین وقت برای آب بازی محسوب می شود.در برخی از دهکده های تایلند در زمان جشن سونگکران، برای دفع کردن ارواح آتش افروخته می شود یا مردم به آتش بازی مشغول می شوند.

عقاید مخالفان فستیوال سونگکران:

 فستیوال سونگکران علاقمندان بسیاری در تمام دنیا دارد و به طور سالانه توریست های خارجی زیادی را هم به طرف خود جذب می کند ولی خوب است مطلع باشید که مخالفت های زیادی هم در رابطه با برگزاری این جشن صورت می گیرد که در این بخش به بعضی از نظرها و دلایل منتقدین این فستیوال پرداخته ایم:

جشن سونگکران برای بزرگداشت ‌و یادآوری اهمیت بهار و همینطور تمیزی صورت می گیرد. تمامی این جنبه ها مثبت و خوب هستند ولی آب بازی ها سبب می شود که مردم جهان، تایلندی ها را اشخاصی بی فکر و اسرافگر بدانند که این دید، با هدف اصلی فستیوال بسیار در تناقص است.

با این که در قوانین این فستیوال ذکر شده که هیچ فردی، حق صدمه زدن به دیگری را ندارد؛ ولی باز هم تعداد کسانی که در این جشن آسیب میبینند کم نشده. کسانی که در جشن شرکت می کنند نمی خواهند تایلند به عنوان یک کشور وحشی معرفی شود اما صدمات این چنینی سبب خدشه دار شدن صورت تایلند در دنیا می شود. علاوه بر تصادف، سونگکران باعث شده که میزان ترافیک در سراسر شهرهای تایلند بیشتر شود و مردم به اجبار باید ساعات طولانی در ترافیک بمانند. سونگکران در واقع تنها در ۳ روز انجام می شود؛ ولی حدود ۷ روز همه شرکت کننده ها را به خود مشغول می کند و همین مسئله بر شمار مرگ و میر و تصادفات ناشی از برگزاری این جشن می افزاید.

معروف شدن فستیوال سونگکران سبب تحریف در آن هم شده است. مثلا در ۲۰۱۴ میلادی در سنگاپور هم چنین فستیوالی برگزار شد و از آن تحت عنوان "بزرگترین جشنواره آب در سنگاپور" نام بردند؛ همین مسئله سبب بروز اختلاف میان این کشور و کشور تایلند شد چون تایلندی ها خود را مالک این جشن می دانند و اظهار می کردند که چیزی با عنوان نوشیدنی های الکلی در این فستیوال مصرف نمی شود و سنگاپوری ها سونگکران را تغییر داده اند. این اختلاف نظرها و درگیری ها هنوز هم ادامه دارد چون افراد زیادی بر این عقیده هستند که هیچ سرزمینی نمی تواند ادعای مالکیت یک سنت را بکند. در کل جشنواره های ملی به قصد ایجاد وحدت درمیان مردم برگزار می شوند نه ایجاد نزاع و دشمنی.

دانستنی ها و نکات جالب درمورد جشن سونگکران تایلندReviewed by مهدی on Jul 22Rating: 3.0دانستنی ها و نکات جالب درمورد جشن سونگکران تایلنددر یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از جشن سونگکران دیدن کنید که یکی از جشن های دیدنی تایلند است .

در یک تور ارزان تایلند ، میتوانید از جشن سونگکران  دیدن کنید که یکی از جشن های دیدنی تایلند است .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی