آکواریوم بزرگ استانبول

آکواریوم بزرگ استانبول

دیدنی های استانبول

آکواریوم بزرگ استانبول

آکواریوم بزرگ استانبول

از دیدنی های استانبول در کشور ترکیه که در تور ترکیه می توانیم به آن اشاره کنیم آکواریوم بزرگ استانبول است. 

   چنانچه علاقمند هستید که یکی از جاذبه های بسیار خاص استانبول را ببینید که در تمام فصول سال قابلیت بازدید داشته باشد، آکواریوم استانبول مطمئنا یکی از گزینه های انتخابی بسیار عالی شما خواهد بود. این آکواریوم علاوه براینکه بزرگترین آکواریوم کشور ترکیه است، وسیع ترین آکواریوم موضوعی جهان در سال 2011 هم معرفی شده. آکواریم استانبول از پیشرفته ترین و جدیدترین امکانات آکواریوم ها در دنیا برخوردار است. هنگامی که به قصد گردش و سپری کردن ساعاتی خوش به این مجموعه می روید، باید بدانید که  یک بازدید بسیار سرگرم کننده و تماشایی از ۱۷ هزار گونه جانوری را پیش رو دارید. این حیوانات  هر یک در بخشی بخصوص و شبیه سازی از زیستگاه اصلی خود زندگی می کنند. این مجموعه حدود ۲۲ هزار متر مربع وسعت دارد و از دو طبقه بسیار بزرگ تشکیل شده است. 
   این آکواریوم حدود ۷ هزار متر مکعب آب را در خود جای داده. این حجم از آب در ۶۴ تانک و مخزن جای دارد. زمانی که وارد آکواریوم بشوید، ۱۷ قسمت متنوع و بسیار پرهیجان در مقابلتان ظاهر می شود. این قسمت ها تنها نمونه و شببه سازی از مناطق جغرافیایی متفاوت دنیا هستند و در طول سفری زمینی، گردشگران را از دریای سیاه در بین آسیا و اروپا، به طرف اقیانوس آرام هدایت می کنند. علاوه بر دیدن ماهی ها و جانوران متنوعی که در مجموعه هستند در آکواریوم، تفریحات و سرگرمی های بسیاری هم برای مراجعان فراهم شده است. در این مجموعه بسیار بزرگ می توانید با کوسه های تیز دندان شنا کنید و یا به ماهی های رنگارنگ و دوستداشتنی خوراکی و غذای مخصوص به خودشان را بدهید؛ وارد هزارتوی آینه ای و پیچ در پیچ مجموعه شوید و در آخر هم به وسیله شبیه سازِ هلیکوپتر سفری به یادماندنی بر فراز استانبول را تجربه کنید.
   تفریحات سرگرم کننده و امکانات خوب این مجموعه بی نظیر به همین جا ختم نخواهد شد اگر بخواهید می توانید برای خوردن وعده ای غذا یا یک میان وعده ای خوشمزه به غذاخوری یا سه کافه ی مجموعه مراجعه نمایید. علاوه بر شکم گردی برای علاقمندان به بازارگردی هم فکری شده، می توانید در بازار لوکس و جذاب فلوریا که دقیقا کنار آکواریوم واقع شده است، گردش و خرید کنید. تاکنون توضیحی مختصر درباره آکواریوم استانبول دادیم و تا اندازه ای فهمیدیم که در این آکواریوم بی نظیر و بزرگ چه چیزهایی در انتظارمان است. اما اگر دوست دارید از جزئیات این آکواریوم باخبر شوید با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل تری را کسب کنید.
بخش های متفاوت آکواریوم استانبول
   در ابتدا گفتیم که آکواریوم بزرگ استانبول ۱۷ قسمت متفاوت و جذاب را در بر میگیرد که هر یک قسمتی از اصرار زیر آب در دنیا را نشان می دهند. برای دیدن این قسمت ها، مسیری ۱.۲ کیلومتری را باید طی کنید، از قسمت هایی مثل دریای سیاه، دریای سرخ، کانال سوئز، دریای مدیترانه، اقیانوس اطلس، قطب جنوب و ... بگذرید و در آخر هم به قسمت اقیانوس آرام برسید. علاوه بر این بخش های آبی  در آکواریوم محیطی تنها به گلخانه جنگل های بارانی آمازون اختصاص داده شده که گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از ماهی های رودخانه این جنگل، حیواناتی مثل مارها و قورباغه های سمی آمازون را هم ببینند. به هر قسمتی از مجموعه که ورود کنید، ماکت و یا المانی را خواهید دید که آن بخش را زیباتر کرده است. این قسمتها عبارت اند از:
- دریای سیاه، دریای مرمره، دریای مدیترانه، تنگه داردانل، تنگه بسفر استانبول، دریای اژه، دریای سرخ،قاره جنوبگان، کانال سوئز.
- تنگه جبل الطارق، زیردریایی ناتلیوس، شرق اقیانوس اطلس (کشتی لیبرتی)، کانال پاناما، شیار میانی اقیانوس اطلس، جنگل های بارانی آمازون، غرب اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام
در همه قسمت های آکواریوم، اطلاعات به دو زبان انگلیسی و ترکی ارایه می شوند.

آکواریوم بزرگ استانبولReviewed by تور استانبول on Nov 15Rating: 2.5آکواریوم بزرگ استانبولشهر استانبول یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی را به دلیل جاهای دیدنی که دارد، به خود جذب می کند. در این مطلب آکواریوم بزرگ استانبول را به شما معرفی می کنیم.

شهر استانبول یکی از زیباترین شهرهای کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی را به دلیل جاهای دیدنی که دارد، به خود جذب می کند.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی