پارک ملی دیلیجان در ارمنستان (2)

پارک ملی دیلیجان در ارمنستان (2)

تور ارمنستان

تور ارزان ارمنستان

پارک ملی دیلیجان در ارمنستان (2) :

صومعه آغاوناوانک ارمنستان :

در ارمنستان صومعه ای وجود دارد که به قرون 12 تا 13 میلادی تعلق دارد. آغاوناوانک دقیقا در کنار دهکده ای به همین نام در ارمنستان واقع شده است. از زیبایی های این صومعه جنگلی با نام آغنابات است که آن را در حصار خود گرفته اند و بخاطر بیشه درختان سرخدارش بسیار محبوب گردشگران واقع شده است. این صومعه خیلی بزرگ نیست، سازه ای کم وسعت با گنبدی مرکزی است و برای دیوارهایش از سنگ های زرد رنگ استفاده شده است. در قدیم این سقف و گنبد صومعه کاملا با سنگ هایی صیقلی زیباسازی شده بودند که حالا بیشتر آن ها تخریب شده اند و فقط در  سقف آن می توان آثار ناچیزی از آن ها را مشاهده کرد.

 در ضلع جنوبی صومعه تعدادی ساختمان دیگر وجود دارد که اغلب بر این نظریه اتفاق دارند که در گذشته کشیشان و مسوولان کلیسا از آن ها برای اقامت استفاده می کردند.

 50 متری صومعه ارمنستان ، رودخانه ای وجود دارد که اگر دوست داشته باشید می توانید آنجا بساط پیک نیک پهن کنید.

دریاچه تزرکا ارمنستان :

اگر در تور ارمنستان  دریاچه پرزا را دیده باشید حالا می توانید از دریاچه زیبای دیگری نیز دیدن کنید که آن هم در پارک ملی دیلیجان جای دارد و دیدنش خالی از لطف نخواهد بود، این دریاچه را با نام تزرکا معرفی می کنند. وسعت کم آن در برابر دریاچه پارز و گش، کاملا مشهود است؛ ولی تزرکا هم زیبایی های خود را دارد و نباید  بازدید از آن را بی اهمیت  شمرد. علاوه بر زیبایی های خود دریاچه در مسیر نیز بسیار سرحال خواهید بود چون مسیری بسیار دیدنی و زیبا دارد و چنانچه از دوستداران طبیعت باشید  این سفر برای شما چند مزیت خواهد داشت. اگر امکان پپیاده روی نداشته باشید و یا خسته باشید می توانید با خودرو تا کنار دریاچه بروید. 

این  دریاچه حدودا  2000 متر مربع وسعت و عمقی 6 تا 10 متری دارد . تنها در برخی نقاط عمقی بیش از 10 متر دارد. 

 از آب این دریاچه برای آبیاری زمین های کشاورزی و مصارف آشامیدن و استفاده می کنند . از نکات جالب درمورد تزرکا این است که در قدیم در آن زالو پرورش می دادند که مصارف سنتی و غیر سنتی داشت؛ ولی حالا از آن اثری نیست. ولی هنوز هم دریاچه را با نام تزرکا که معنای زالو دارد معرفی می کنند. چند آلاچیق اطراف  دریاچه فراهم شده تا گردشگران برای استراحت از آن ها استفاده کنند.

 

 

صومعه جوختاک وانک ارمنستان :

چنانچه از صومعه ماتوساوانک دیدن کردید، پیشنهاد می کنیم حتما دیدن صومعه جختاک وانک را هم در برنامه گردش خود بگنجانید. صومعه ای متعلق به قرن یازدهم که در مجاورت ماتوساوانک جای دارد و فقط 3.2 کیلومتر از شهر دیلیجان فاصله دارد. دو کلیسا در این صومعه وجود دارد. کلیسای بزرگتر با نام سنت گریگور و طراحی صلیبی شکل که ظاهر منحصر بخود را دارد. قسمتی از بنای سنت گریگور تخریب شده است ولی دیوارهای بیرونی آن کاملا سالم است. برای اینکه بیش از این آسیب نبیند اطرافش را با تیرهای آهنی مهار کرده اند.

 کلیسای کوچکتر را با نام آستواتساتسین معرفی می  کنند که دقیقا در ضلع غربی کلیسای سنت گریگور جای دارد. داخل این بنا چندین سنگ نوشته هست که اطلاعاتی از سازنده کلیسا و تاریخ ساخت آن به گردشگران می دهد. 

پارک ملی دیلیجان در ارمنستان (2)Reviewed by تور ارزان on Nov 3Rating: 3.0پارک ملی دیلیجان در ارمنستان (2)پارک ملی ارمنستان ، دیدنیهای ارمنستان .

از دیدنیهای ارمنستان ، پارک ملی دیلیجان است . در تور ارمنستان ،بیشتر در مورد آن بدانیم.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی