دانستنی هایی درباره مجسمه آزادی

دانستنی هایی درباره مجسمه آزادی

تور آمریکا

برج آزادی نیویورک

دانستنی هایی درباره مجسمه آزادی:

تامین سرمایه مجسمه آزادی:

مجسمه آزادی نیویورک با مشارکت دو دولت آمریکا و فرانسه ساخته شد؛ ولی این دو دولت همواره بر سر ساختن این سازه مشکلی بزرگ داشتند و آن معضل تامین سرمایه برای خلق و ساختن این مجسمه عظیم الجثه بود. اشخاص زیادی از سال 1882 در تلاش برای جمع سرمایه کافی برای ساخت این سازه بوده اند. بنابراین یک کمیته تشکیل دادند تا کسانی و مایل بودند و می توانستند در این پروژه بزرگ همکاری و مشارکت کنند، خیلی از هنرمندان آثارشان را به کمیته تقدیم کردند تا بهای فروش آثار کمک هزینه ای برای ساخت مجسمه شود. کسانی که توانایی کمک مالی نداشتند در وصف مجسمه یا آزادی شعر می سرودند و با این پروژه و عوامل آن همدردی می کردند. با این حال این معضل پپابرجا بود و دو دولت سخت درگیر تامین سرمایه ساخت بودند.

در سال 1884 گرور کلیولند فرماندار نیویورک لایحه تامین بودجه مجسمه را وتو کرد و 50،000 دلار برای انجام این پروژه اختصاص داد؛ ولی کنگره آمریکا معتقد بود  که 100،000 دلار برای تکمیل این سازه عظیم احتیاج دارند. بالاخره کنگره 3000 دلار به سازندگان داد و بعد پروژه را به تعلیق انداخت. سرمایه اندکی که برای ساخت این مجسمه بزرگ درنظر گرفتند سبب شد عوامل ساخت مجسمه در تمام مراحل کار با کمبود بودجه مواجه باشند.

با اینکه فرانسه بودجه حمل مجسمه به آمریکا را پرداخت؛ ولی باز بوستون و فیلادلفیا برای حمل مجسمه به این کمک کردند.

تمام اهالی و شهروندان دو کشور برای ساخت و تکمیل این مجسمه عظیم الجثه از هیچ تلاشی دریغ نکردند، جوزف پولیتزر ناشر یک روزنامه ای نیویورکی اعلام کرد که به یاری مردم نیاز دارد و قصد دارد بودجه را به 100،000 دلار برساند و تمام کسانی که از اینکار حمایت کنند، اسمشان در روزنامه منتشر خواهد شد و سرمایه داده شده اصلا ملاک نیست، بنابراین افراد زیادی در اتمام این پروژه کمک کردند. حتی دختر بچه هایی فقط چند سنت کمک کردند نامشان در این روزنامه وجود دارد.

حقایقی درباره مجسمه آزادی:

 تا اینجا چیزهای زیادی از مجسمه آزادی گفتیم؛ ولی هنوز تمام مواردی که باید را از این سازه عظیم الجثه نمی دانیم.پس برخی از مهم ترینشان را مرور می کنیم:

 شماره پای مجسمه آزادی 879 است.

 مجسمه آزادی را با لایه ای مسی برعکس غول رودس که برنزی بود ساختند. ضخامت لایه های مسی این مجسمه 2.4 میلی متر است.

اکسید شدن مس سبب شده که مجسمه سبز رنگ دیده شود.

این مجسمه از پایه تا تاج ارتفاع یک ساختمان 22 طبقه را دارد.

جالب است بدانید مجسمه آزادی شمایل مادر سازنده آن را نشان می دهد.

به علت ارتفاع زیاد ممکن است رعد و برق با مجسمه برخورد کند.

تاج این مجسمه 25 پنجره دارد.

تاکنون تعدادی تندیس همانند مجسمه آزادی ساخته شده اند و اگر به شهرهای مختلف جهان سفر کنید می توانید آن ها را از نزدیک ببینید.

مشهور ترین شبیه ساز مجسمه آزادی را می توانید در شهر پاریس و نزدیک برج ایفل ببینید.

دانستنی هایی درباره مجسمه آزادیReviewed by Yeganeh on Feb 23Rating: 3.0دانستنی هایی درباره مجسمه آزادیاگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور آمریکا است. با اول تور همراه باشید تا با برخی از جاذبه های آمریکا آشنا شوید.

اگر علاقمندید در یک تور ارزان و تور خارجی شرکت کنید، پیشنهاد ما تور آمریکا است. با اول تور همراه باشید تا با برخی از جاذبه های آمریکا آشنا شوید.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی