ده غذای محلی آذربایجان (قسمت 2)

ده غذای محلی آذربایجان (قسمت 2)

غذاهای آذربایجان

ده غذای محلی آذربایجان

ده غذای محلی آذربایجان:

(قسمت 2)

اگر علاقمند به تور ارزان باشید و بخواهید سفری با کمترین هزینه را تجربه کنید ما به شما تور ارزان آذربایجان را توصیه می کنیم. آذربایجان نیز همچون ایران از فرهنگ غذایی غنی برخوردار است. سرزمینی دارای آثار باستانی و فرهنگی چند صد ساله نباید مناظر و طبیعت بی نظیر و خونگرمی ملت آن را از قلم انداخت.

فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجان:

می دانید که آذربایجان همسایه کشور ماست و طبیعتا تشابهات زیادی در وجوه متفاوت باهم داریم. اگر به آذربایجان سفر کنید به خوبی این تشابهات و نزدیکی جنبه های فرهنگی را خواهید دید. آشنایی با فرهنگ غذایی مردم کشور آذربایجان در این سفر بسیار بدردتان خواهد خورد. در ادامه با برخی از این غذاهای معروف آشنا خواهید شد.

دلمه:

دلمه غذایی که نتنها در ایران و که در بسیاری از کشورها طرفداران خاص خود را دارد و در هر سرزمینی به روشی متفاوت طبخ و سرو می شود. در منطقه قفقاز هم بسیار به این غذای سنتی علاقه نشان می دهند و پای ثابت منوی بسیاری از رستوران  های آذربایجان هم هست.

 تعجب می کنید اگر بگوییم در خود آذربایجان حدود ۳۰ نوع دلمه متفاوت طبخ می شود. این  دلمه ها معمولا  از گوشت و سبزی پر می شوند و در نگاه نخست خیلی به دلمه ایرانی شبیه هستند البته برخی از آن ها طعم مشابهی هم دارند و باب میل ما ایرانی ها خواهند بود.

 معمولا برای طبخ دلمه آذری بادمجان، گوجه فرنگی و فلفل و برگ مو استفاده می شود. رازیانه، پونه، نعنا و سایر سبزیجات کوهی و معطر از چاشنی های مهم این غذا هستند و مواد اصلی آن را گوشت مزه دار شده و برنج تشکیل می دهد.

آذربایجانی ها برای اینکه دلمه بهترین مزه و بو را داشته باشد آن را در ظروف سفالین طبخ می کنند.

دوشبارا:

دوشبارا غذایی سنتی و اصیل که مردم آذربایجان به آن علاقه فراوانی دارند. این غذا البته بسیار مورد استقبال کودکان قرار می گیرد. چون ظاهر پیراشکی مانند دارد و در اندازه های کوچکی آماده می شود.

 برای آماده کردن این غذا اول گوشت را ریز و با پیاز، سبزیجات معطر، فلفل، گوجه فرنگی و نمک مخلوط و تفت می دهند. لقمه های خمیری را با این مواد پر می کنند. کار تمام نشده چون باید لقمه ها، داخل آبِ گوشت گذاشته شود تا کمی پخته و نرم شوند.

 در زمان سرو آب گوشت هم همراه لقمه ها میل می شود.

لاوانگی:

لاوانگی خورشتی سنتی که با ماهی شکم پر و یا مرغ آماده می شود. در این غذا شکم مرغ را با گردو، پیاز، کشمش، آلو بخارا و گوجه سبز پر می کنند. 

 این غذا معمولا در بخش جنوبی آذربایجان طبخ می شده و حالا تا پایتخت هم خود را رسانده و محبوبیت زیادی پیدا کرده.

لوله کباب:

طرفداران کباب کوبیده از این کباب خوششان خواهد آمد چرا که لوله کباب شباهت زیادی به کباب کوبیده دارد. سبزیجات و ادویه های متفاوت طعم دهنده های گوشت هستند و مزه ای متفاوت به این کباب می بخشند. پس از مزه دار شدن گوشت به سیخ کشیده می شود و روی ذغال کباب خواهد شد. سبزی، پیاز و نان لواش جزو جدا نشدنی این غذا هستند.

قطاب

حتما تصور کردید شیرینی نزدیک به قطاب ایرانی را معرفی خواهیم کرد اما این قطاب با قطاب ایرانی بسیار تفاوت دارد. قطاب آذربایجان نوعی غذای می باشد و ظاهری پیراشکی مانند دارد. آرد، آب، تخم مرغ و نمک مواد تشکیل دهنده خمیر این غذا هستند.

مواد داخل قطاب نیز از ترکیب موادی همچون گوشت، اسفناج، پنیر و کدو بدست می آید.سپس خمیر را با این مواد پر و داخل روغن سرخ می کنند.

ده غذای محلی آذربایجان (قسمت 2)Reviewed by اول تور on Dec 27Rating: 3.0ده غذای محلی آذربایجان (قسمت 2)اگر علاقمند به تور ارزان باشید و بخواهید سفری با کمترین هزینه را تجربه کنید ما به شما تور ارزان آذربایجان را توصیه می کنیم. آذربایجان نیز همچون ایران از فرهنگ غذایی غنی برخوردار است.

اگر علاقمند به تور ارزان باشید و بخواهید سفری با کمترین هزینه را تجربه کنید ما به شما تور ارزان آذربایجان را توصیه می کنیم. آذربایجان نیز همچون ایران از فرهنگ غذایی غنی برخوردار است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی