سفر به باکو (قسمت 2)

سفر به باکو (قسمت 2)

تور باکو

سفر به باکو

سفر به باکو:

(قسمت 2)

موسیقی و هنر در باکو:

...علاوه بر طبیعت و آثار تاریخی کشور آذربایجان به لحاظ هنر باله و اپرا نیز در دنیا شناخته شده و معروف است. تالار ملی باله و اپرای باکو در خیابان نظامی واقع شده است و اگر دوست داشته باشید می توانید در این تالار شاهد اجرای یکی از این اجراهای باشکوه باشید؛ این تالار ملی باله و اپرا حدودًا صد سال قدمت دارد. این تالار در سال ١٩٨٥ طعمه حریق شد و دو سال بعد مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. تالار فیلارمونیک هم ضمن اجراهای متعدد هفتگی باله و اپرا، جشن های فصلی موزیک نیز برگزار می کند که طرفدارهای زیادی دارد و مردم شهر را به سوی خود جذب می کند.

با اینکه توجهی که به موزیک کلاسیک آذربایجان می شود بسیار درخور توجه است، ولی موسیقی جدید هم زیبایی های خودش را برای مردمان این سرزمین دارد؛ فستیوال جاز آذربایجان در ماه ژوئن برگزار می شود و این ادعا را اثبات می کند. هر سال هنرمندان بسیار از همه دنیا برای یک هفته در این جشنواره حضور پیدا می کنند. البته هر سال این جشنواره شلوغ تر می شود. اگر علاقمندید که با تاریخ باکو بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم حتما از موزه ی ملی لباس آذری دیدن کنید. دیدن عروسک هایی که لباس های سنتی آذربایجان پوشیده اند بویژه برای بچه ها بسیار جالب توجه خواهد بود.

موزه ی لطیف کریم اوف، کلکسیونی تک و بی مثال از فرش و هنر آذربایجانی را در خود دارد. به غیر از تعطیلات رسمی ملی آذربایجان، این موزه هر روز از ساعت ده صبح تا پنج عصر باز است و می توانید از آن دیدن کنید. امتیازی هم برای بچه ها در نظر گرفته شده و بلیتشان نیم بها عرضه می شود. نزدیک این مجموعه، دو کافه وجود دارد که هنرمندان باکو را غالبا می توان در آن دید. عصرها نوشیدن یک قهوه و دیدن هنرمندان آذری با سازها و سایر وسایل هنریشان باب معاشرت های تازه و آشنایی با فرهنگ آذربایجان را، فراهم می کند.

چنانچه در بهار یا اواخر تابستان مسافر باکو هستید، خوب است تور قایق را نیز تجربه کنید، این قایق های کوچک و سفید رنگ حدودًا نیم ساعتی شما را روی رودخانه ی داخل باکو می چرخانند و به اینصورت شما می توانید هر دو سمت باکو را ببینید. باید بدانید که چنانچه خیلی قایق سواری دوست دارید، باکو ساحل تفریحی ندارد. ساحل دریای خزر باکو، ساحلی صنعتی بشمار می رود و امکان بازی های آبی در آن فراهم نیست. برای اینکه از ساحل تفریحی بهرمند شوید باید به آمبوران یا بیلقه سفر کنید که بیرون از باکو واقع شده اند. ساحل آمبوران روزهای تابستان پر از توریست ها و مردم محلی منطقه است و شور و هیجان در آن در جریان است.

شهر باکو به سبب داشتن موقعیت تجاری، بازارهای خوبی نیز دارد. مرکز خرید چند طبقه میدان آبشار یکی از پاساژهایی است که برندهای مشهور دنیا در آن فعالیت دارند، البته این مرکز خرید بزر گترین مرکز خرید باکو بشمار می رود. اگر دوست دارید بازارهای سنتی را ببینید باید به سمت بافت قدیمی شهر باکو بروید. یادتان باشد که حتما هنگام خرید فرش و عتیقه فا کتور دریافت کنید، چون ممکن است در فرودگاه دچار مشکل شوید. یکی از سوغات معروف باکو عروسک های چوبی و تو در توی ماتروشکا است که یادگاری است که از روس ها در آذربایجان برجای مانده و یادگاری زیباست از پرجمعیت ترین شهر قفقاز.

سفر به باکو (قسمت 2)Reviewed by Yeganeh on Jul 18Rating: 3.0سفر به باکو قسمت دوماگر مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان باکو را تجربه کنید.

اگر مایلید در تور آذربایجان و تور باکو از جاذبه های باکو دیدن کنید، اول تور راهنمایی تان می کند تا تور ارزان باکو را تجربه کنید.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی