بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول ترکیه

بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول ترکیه

بهترین بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول

بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول

بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول:

 

   افراد زیادی در فصل گرما و تابستان تلاش می کنند برای دور شدن از گرمای طاقت فرسای تابستان به مناطق معتدل یا کشورهای با جاذبه ها و سرگرمی های آبی و یخی سفر کنند.

یکی از کشورهایی که در تابستان خیل عظیمی از گردشگران،توریستها و حتی افراد بومی را به خود جذب می کند ترکیه و بخصوص شهرهای دارای امکانات و سرگرمی های آبی آن است. اگر شما هم جزو کسانی باشید که ترکیه و سفر استانبول را برای تابستان خود در نظر گرفته اید، یکی از دیدنی های مهیج و بی نظیر و خاص ترکیه را باید در سفر خودتان بگنجانید و آن موزه یخی استانبول است که بدون شک دیدن از نزدیک این موزه فوق العاده زیبا و مهیج به لحاظ تفاوت های ساختاری و سازه ای شما را شگفت زده خواهد کرد. این موزه بزرگ نخستین موزه یخی در جهان و البته در اروپا محسوب می شود که بجز سازه و ساختمان آن تمامی وسایل و اشیای موجود در آن نیز تماما از یخ هستند. دمای یخ های این موزه 5 درجه زیر صفر است و در 365 روز سال کاملا ماندگاری دارند. این یخ ها از مگاپول استانبول و سوئد جمع آوری و به این مکان منتقل شده اند.

برای اینکه وارد موزه شوید باید از تونلهای هیجان انگیز و یخی بگذرید و البته نیاز به لباس اسکیمویی دارید که همانجا در اختیارتان قرار میگیرد، در ضمن نیاز نیست برای لباس ها هزینه ای بپردازید. موزه یخی در بزرگترین و مهم ترین مرکز خرید اروپا در استانبول فروم و آکواریوم تورکوآزو،  و در واقع بزرگترین آکواریوم اروپا، واقع شده است. برای ساخت این مجموعه بی نظیر 23 میلیارد تومن هزینه صرف شده. یکی از چیزهایی که در این موزه نظرتان را جلب خواهد کرد پیکره ۳۴ هیکل و یک منزل ویکینگ،کشتیهای ویکینگ بسیار بزرگ به طول ۷۷ متر است که به طرز استادانه ای ساخته شده اند. در هر قسمت موزه درمورد آثار مختلف آن توضیح کاملی در اختیارتان قرار میگیرد و همینطور صحت و درستی وجود آن ها.این موزه بی نظیر جزو جاذبه های همیشه فعال ترکیه و استانبول محسوب میشود، وسعت موزه یخی حدود ۱۴۰۰ م.م است و سرمایه گذاری بر روی آثار زیبای هنری و دیدنی حدود 20 میلیون دلار بوده که بدست یک شرکت بازرگانی نروژی بوجود آمده اند.آثار این موزه دائمی هستند ولی ممکن است جای گیری و دکوراسیونشان عوض شود.

یکی از قسمت های سرگرم کننده و البته خوشمزه موزه بخش بار آن است که به شما بصورت رایگان سرویس نوشیدنی می دهد. هر قسمت این موزه بزرگ شما را به سرزمین خاصی میبرد. مثلا بخشی از آن مربوط به قطب شمال و اسکاندیناوی است. از جمله اطلاعات جالبی که باید درمورد بخش وایکینگها داشته باشید این است که نام این قسمت میکلاگارد به معنا سرزمین محافظت شده است. دست نوشته جالبی که به خط وایکینگها است که در واقع یک یادداشت یا نامه است از یک سرباز به یک سرباز دیگر که سالها قبل در مسجد ایاصوفیه از جاذبه های دیدنی ترکیه یافت شده است را هم می توانید در این موزه ببینید.نام این سرباز وایکینگ هالودان است.

با این سفر یخی و مهیج نه تنها خنکای زمستان را تجربه می کنید بلکه تجربه های لذت بخش دیگری مثل استفاده از ظروف یخی، دیدن جانداران و تصاویرشان، مشاهده و کسب اطلاعات

بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول ترکیهReviewed by اول تور on Jan 27Rating: 3.5بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول ترکیه بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول ترکیه.عده زیادی در فصل گرما و تابستان تلاش می کنند برای فرار از گرمای تابستان به مناطقی با سرگرمی های آبی و یخی سفر کنند

بزرگترین موزه یخی دنیا در استانبول ترکیه. آشنایی با یکی از خاص ترین مراکز تفریحی در ترکیه و دنیا .

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی