بت خانه لایم سور ساموئی تایلند

بت خانه لایم سور ساموئی تایلند

زیباترین بت خانه لایم سور ساموئی، تایلند

بت خانه لایم سور ساموئی، تایلند

 

 

 

از دیدنی های زیبا و تقریبا بکر مانده منطقه سامویی، بت خانه لایم سور واقع در پاگودا است.

 ساختمان این بت خانه طلایی رنگ است، مخصوصا وقتی نور خورشید به این بنا می تابد، بسیار فوق العاده و دیدنی تر می شود، جالب است بدانید این بنا اصلا از طلا ساخته نشده.چیزی که این بنا را منحصر بفرد کرده ساخت آن با کاشی های زرد است که از دور و زیر نور خورشید بسیار درخشان جلوه می کند. این بت خانه در نوار ساحل جنوب غربی ساموئی، در انتهای ساحل سنگی بنگ کئو به دست پیشینیان ساخته شده است.

قابل به ذکر است که این بت خانه تنها قسمتی از مجموعه معبد لایم سور سامویی است و به لحاظ مساحت متراژ بسیار بالایی را در بر میگیرد و علت اینکه این عبادتگاه کهن مقداری بکرتر مانده این است که نسبت به بقیه بخشها مقداری دورتر است و در یک منطقه انبوه از درخت مخفی شده. درب ورودی این بنای باشکوه با دو پیکره بسیار عظیم الجثه و دلفریب نگهبانی می شود، در دستان این پیکره های عظیم الجثه شمشیرهایی قرار دارد.

تقریبا به اندازه صدمتر مربع از عبادتگاه، بنایی به اسم سالن قایق را مشاهده خواهید کرد،این ساختمان دیوارهایی از جنس شیشه دارد که از یک قایق بسیار کوچک نگهبانی می کنند. این قایق متعلق به کسانی است که پیکره های معبد را می ساختند و از این زورق کوچک هم استفاده میکردند البته پیکر مومیایی شده راهبان هم در این قایق قرار دارد. اهالی اصیل و قدیمی سرزمین تایلند همیشه برای عبادت و عرض ادب به این راهب، به معبد می روند و خیلی خیلی به آن احترام می گذارند. اگر کسی به آرزو و حاجتش رسیده باشد برای ادای نذر قایقی به عنوان  سمبل و در اندازه کوچکتر تهیه می کنند و در کنار آن قرار می دهند. دریاچه و جنگل کوچکی هم در مجاورت بت خانه قرار دارد که در دو سمت این جنگل یک تالاب بسیار بی نظیر بوجود آمده، که بعضی از درخت  های انبه که در راستای اقیانوس رشد کرده اند در ایام و مناسبت های مهم بودایی، توسط مردم و روحانیون معبد به زیبایی آراسته می شوند، قابل به ذکر است که این درختان توسط خود اهالی و راهبان کاشته شده، زیر این درختان زیبا مکان هایی برای نشستن و استراحت موقت ایجاد شده که میتوانید با مقداری توقف در آنجا به آرامش خاصی دست پیدا کنید.

سامویی منطقه ای بسیار دیدنی و منحصر بفرد با جاذبه های فراوان است که با یکبار تجربه دیدنش باز هم به آنجا باز خواهید گشت چنانچه تصمیم گرفته اید از عبادتگاه لایم سور دیدن کنید و از سواحل زیبای آن لذت ببرید، حتما کرم ضد آفتاب و آب آشامیدنی همراه خود داشته باشید. این معبد یک عبادتگاه فعال است و اهالی آنجا برای این عبادتگاه بسیار ارزش قائل هستند. در زمان ورود به معبد لباس مناسب به تن کنید چون در غیر اینصورت بومیان رفتار شما را توهین تلقی می کنند. برای ورود به این ساحل هزینه ای پرداخت نمی کنید چون یک مکان عمومی است. ولی پپیشنهاد می کنیم در ساعاتی که نور خورشید به این بنا می تابد از آن دیدن کنید چون درخشش و دلفریبی آن دو چندان می شود.

شما با یک تور ارزان تایلند میتوانید هم جاهای دیدنی تایلند را ببینید هم از غذاهای تایلند تجربه کنید.

بت خانه لایم سور ساموئی تایلندReviewed by اول تور on Jan 1Rating: 3.0بت خانه لایم سور ساموئی، تایلند بت خانه لایم سور ساموئی، تایلند .از دیدنی های زیبا و تقریبا بکر مانده منطقه سامویی، بت خانه لایم سور واقع در پاگودا است

در تور ارزان تایلند ،بت خانه لایم سور ساموئی، تایلند.از دیدنی های زیبا منطقه سامویی، بت خانه لایم سور واقع در پاگودا است.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی