باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

معرفی باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران

باغ پرندگان تهران :

معرفی باغ پرندگان تهران:

با گذشت سال های متمادی کم کم مجموعه های حیات وحش از صورت کلی بصورتی جزیی تر و تخصصی  تر درآمدند، در  این حالت مجموعه ها با جزییات بیشتر، گونه های زیادتری را از حیات وحش گردآوری کردند و در معرض دید گردشگران گذاشته اند. کم کم بجای نام باغ وحش مجموعه هایی با عنوان های تخصصی باغ پرندگان، خرندگان و ... پدید آمدند. در این قسمت هم قرار است به یکی از این مجموعه  های بزرگ در تهران برویم.

آشنایی با باغ پرندگان تهران

 قرار است اینبار به سمت شمال شرق تهران حرکت کنیم و گردشی کوتاه در مجموعه باغ پرندگان تهران داشته باشیم؛ مجموعه ای بی نظیر که در انبوه درختان جنگل لویزان واقع شده و دو فاز مجزا دارد. جالب است بدانید که باغ پرندگان تهران یکی از وسیع ترین مجموعه های زیستی پرندگان در منطقه خاورمیانه محسوب می شود. وسعت این مجموعه حدود 20 هکتار است و طوری طراحی ششده که محیط طبیعی جلوه دهد و 250 گونه و 20000 بال پرنده آن بتوانند به راحتی در آن به زندگی خود ادامه دهند. وارد فاز اول این باغ که شوید، پرنده هایی را می بینید که یا نمی توانند پرواز کنند و یا داخل قفس نگهداری می شوند، این  فاز به  دشتچَر معروف است. فاز دوم این مجموعه هم از پرندگانی محافظت و نگهداری می کند که توان پرواز دارند این فاز را به نام آبچَر می شناسند.

طراحی محوطه باغ پرندگان:‌ 

 یکی از خصوصیات و زیبایی های این مجموعه بزرگ،‌ نوع طراحی منحصربفرد و ویژگی های باغ آن است. باغی که مسیرهایش سنگ فرش شده، گونه های گیاهی و درختان متفاوتی در این باغ کشت شده که نظر گردشگران را به خود جلب می کند. در محوطه سایه بان هایی از نی و پوشال،‌ جنس چوب، نیمکت و آلاچیق های چوبی، تابلوهای راهنما به خط نستعلیق، آبشارها و برکه ها و پل های چوبی کوچک تعبیه شده اند که بازدیدکننده ها می توانند برای استراحت کوتاه مدت از آن ها استفاده کنند.

توصیه های باغ پرندگان تهران:

 بهتر است به نکاتی که به شما گفته می شود در زمان بازدید در مجموعه دقت کنید تا تجربه خوبی از این گردش در خاطرتان بماند.

* اگر بخواهید می توانید از تلفن همراه و دوربین عکاسی خودتان برای تصویربرداری از گونه های داخل مجموعه استفاده کنید؛ ولی باید دقت کنید که برای عکاسی و فیلم برداری با دوربین حرفه ای در این باغ باید هزینه ای جداگانه بپردازید.

 *به علت اینکه مجموعه پرندگان در پارک بسیار بزرگ و جنگلی لویزان جای دارد، خوب است با کفش اسپرت و راحت، در فضای این مجموعه پیاده روی کنید.

 *این مجموعه امکانات و خدمات خوبی برای رفاه حال بازدیدکنندگان فراهم کرده ولی امکان دارد در بعضی از روزها برخی از آن ها ارائه نشوند. بنابراین پیش از اینکه به این مجموعه مراجعه کنید بهتر استبایک تماس از دایر بودن بخش های مختلف و امکانات آن مطمئن شوید. 

آدرس : استان تهران، بزرگراه شهيد بابايی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاين كندرو شهرک اميد، خيابان كوهستان، باغ پرندگان تهران

گونه های خاص :درنای تاجدار خاکستری، سهره طلایی، کرکس مصری، مرغ و خروس ابریشمی، قوی سیاه

توصیه می کنیم برای یک بازدید کامل حداقل 2 تا3ساعت وقت بگذارید.

حدود 250 گونه متفاوت در این پارک زندگی می کنند و مورد حفاظت قرار می گیرند.

هزینه تهیه بلیط این مجموعه بسیار ارزان و به صرفه است.

این باغ هر روز از ساعت 9 صبح تا 20:00شب فعالیت دارد.

 

باغ پرندگان تهران . قرار است اینبار به همراه یک تور ارزان داخلی به سمت شمال شرق تهران حرکت کنیم و گردشی کوتاه در مجموعه باغ پرندگان تهران داشته باشیم.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی