قطر میزبانی المپیک 2020

قطر میزبانی المپیک 2020

آشنایی با قطر میزبان المپیک 2020

قطر میزبانی المپیک 2020

قطر میزبان المپیک 2020 :

کشور بسیار کوچک قطر نامزدی خود برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ میلادی را به صورت رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد. پرونده نامزدی قطر برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰  در سوئیس به رییس کمیته بین‌اللملی المپیک ارائه شد.
قطر تصميم دارد در صورتي كه ميزباني بازي‌هاي المپيك 2020 را به دست آورد، اين رقابت‌ها را در ماه اكتبر (مهر) برگزار كند تا ورزشكاران از گرماي تابستان داغ اين كشور در امان باشند.
از طرف ديگر، عده‌اي معتقدند كه برگزاري المپيك در ماه اكتبر باعث تداخل اين بازي‌ها با ساير رقابت‌هاي ورزشي خواهد شد. با اين حال، شيخ سعود اين موضوع را رد مي‌كند و معتقد است تا سال 2022 چهار سال ديگر باقي مانده و برگزاركنندگان ساير رقابت‌هاي ورزشي تا آن زمان وقت دارند كه برنامه خود را با المپيك هماهنگ كنند." اگر بر سر زمان المپيك توافق شود، همه چيز را مي‌توان با آن تنظيم كرد." بر اساس اين طرح، دوحه از 2 تا 18 اكتبر (11 تا 27 مهر) ميزبان المپيك و از 4 تا 15 نوامبر (14 تا 25 آبان) ميزبان رقابت‌هاي پارالمپيك خواهد بود. شيخ سعود بن عبدالرحمان آل ثاني، دبير كل كميته‌ي المپيك قطر درباره‌ي زمان پيشنهادي كشورش گفت: اكتبر در قطر شبيه جولاي و آگوست نيست. فكر نمي‌كنم گرماي هوا براي المپيك مسئله‌ساز باشد. قطر كه ميزباني جام جهاني 2022را نيز برعهده دارد وعده داده است كه با نصب و به كارگيري سيستم‌هاي پيشرفته تهويه هوا در ورزشگاه‌هاي جام جهاني، مشكل گرماي هوا را در اين رقابت‌ها برطرف خواهد كرد. با اي حال، هنوز بسياري از افراد از عملي بودن اين وعده اطمينان ندارند و مي‌خواهند كه جام جهاني 2022 در فصل زمستان برگزار شود كه اين مساله موافقان و مخالفان زيادي دارد.
تغيير حتي در هوا هم احساس مي‌شود و ما به المپيك 2020 دوحه به عنوان مسيري براي تغيير نگاه مي‌كنيم. مقامات قطري اعلام كرده‌اند كه براي ميزباني المپيك 2020 نيازي به ساخت و ساز زيادي ندارند، زيرا بيشتر ورزشگاه‌هاي مورد نياز در حال حاضر ساخته شده و آماده بهره‌برداري هستند. قطري‌ها پيش‌بيني كرده‌اند كه 73 ميليون دلار براي كسب ميزباني رقابت‌هاي المپيك 2020 هزينه خواهند كرد. شيخ سعود گفت: برنامه‌اي كه ما براي المپيك طرح‌ريزي كرده‌ايم با سرمايه‌گذاري‌هايي كه قطر در حال حاضر در زمينه امكانات ورزشي و زيرساخت‌هاي مورد نياز انجام مي‌دهد، كاملا هماهنگ است. تمركز ما روي بهينه‌سازي ورزشگاه‌هاي موجود و استفاده از ورزشگاه‌هايي كه در حال حاضر در حال ساخت هستند به اين معنا است كه مي‌توانيم المپيك 2020 را با بودجه و هزينه اندكي برگزار كنيم. انصراف ناگهاني رم از رقابت كسب ميزباني المپيك 2020 كه به دليل بحران مالي ايتاليا انجام شد، باعث شده است كه توجه زيادي به وضع مالي ساير نامزدهاي كسب ميزباني اين رقابت‌ها جلب شود. به همين دليل شهرهاي دوحه قطر و باكو جمهوري آذربايجان كه پيش از اين شانس زيادي براي كسب ميزباني نداشتند، به دليل وضعيت مالي مناسبشان از شانس زيادي برخوردار شده‌اند.

قطر نامزد میزبانی المپیک 2020

   در آیین تقدیم پرونده درخواست نامزدی قطر برای میزبانی بازی‌های یاد شده، سعود بن عبد الرحمن آل ثانی دبیرکل کمیته المپیک قطر و نایب‌رییس شورای برنامه‌ریزی میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ قطر و برخی از قهرمانان این کشور که در بازی‌های المپیک مدال کسب کرده‌اند از جمله ناصر العطیه قهرمان تیراندازی ، ندی ارکجی قهرمان شنا، علی الماسی قهرمان معلولین، طارق فلامرزی مدیر کمیته حقوقی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ قطر و محمد عثمان مدیر روابط عمومی این بازی‌ها حضور داشتند . سعود بن عبد الرحمن آل ثانی دبیرکل المپیک قطر در این باره بیان کرد : بی‌شک این لحظه تاریخی برای قطر است ؛ زیرا در صورت کسب میزبانی این بازی‌ها، المپیک برای اولین بار در سرزمین عربی و در منطقه خاورمیانه برگزار می‌شود ، ما برای پیروزی در کسب میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ از ابتدا تا انتها تلاش خود را به کار گرفته‌ایم و تا زمانی که به صورت رسمی از سوی کمیته بین‌المللی المپیک میزبانی قطر اعلام شود نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. 



ورزشگاه ها : 

جایگاه ها ورزشگاه خلیفه در یک بازی فوتبال پیشنهاد دوحه شامل پنج "زمین ورزشی" است . 91٪ از سالن های مورد نیاز قبلا ساخته شده یا برنامه ریزی شده بود و برای آن بودجه بود.
این بخشی از چشم انداز ملی قطر 2030 است . مراسم افتتاحیه  در ورزشگاه آکادمی لواسیل برگزار می شود که برای جام جهانی 2022 هم استفاده می شود. ورزشگاه Khalifa مسابقات دو و میدانی را برگزار خواهد کرد و ظرفیت آن به 60،000 صندلی ارتقا خواهد یافت 

قطر میزبانی المپیک 2024 را می‌خواهد
بنابه گفته مقامات ورزشی قطر این کشور خواهان کسب میزبانی پیکارهای المپیک 2024 است.
به نقل از رویترز، در شرایطی که تاکنون قطری‌ها در راه کسب میزبانی المپیک 2016 و 2020 شکست خورده‌اند، کمیته المپیک این کشور عربی تلاش خواهد کرد برگزاری این پیکارها در سال 2024 را برعهده گیرد.
عبدالرحمان الثانی، رئیس کمیته این کشور به خبرنگاران گفت: تاکنون دو بار برای کسب میزبانی تلاش کردیم اما ناموفق بودیم. به تلاش خود برای کسب میزبانی همچنان ادامه خواهیم داد. این موردی نیست که دست از تلاش برداریم. اولویت کاری ورزش ما، کسب میزبانی این مسابقات است.
قطری‌ها برای آنکه بتوانند شانس خود را برای کسب میزبانی افزایش دهند حتی برای میزبانی سال 2020 بحث برگزاری این رویداد جهانی ورزش در ماه اکتبر را مطرح کردند.
وی افزود: اکنون سرگرم برنامه ریزی برای کسب میزبانی مسابقات گوناگون ورزشی هستیم. نتیجه تصمیم‌‌های خود را بزودی در این مورد اعلام خواهیم کرد.
قطر سال گذشته میزبانی پیکارهای جام جهانی 2022 فوتبال را بدست آورد.

قطر میزبانی المپیک 2020Reviewed by اول تور on Jul 10Rating: 4.5قطر میزبانی المپیک 2020قطر میزبانی المپیک 2020 . قطر نامزدی خود برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ میلادی را به صورت رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد.

قطر میزبانی المپیک 2020 . قطر نامزدی خود برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ میلادی را به صورت رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی