آشنایی با فواره تروی رم

آشنایی با فواره تروی رم

معرفی آشنایی با فواره تروی رم

آشنایی با فواره تروی رم

تور ارزان آشنایی با فواره تروی رم

این فواره با نام آبنمای دختر دوشیزه و یا تروی در سال 1762 میلادی ساخته شد و تبدیل به یکی از آثار ارزشمند ایتالیا شد. دستور اولیه ساخت این سازه در سال 1629 صادر شد اما با مرگپاپ به تعویق افتاد. اوایل ساخت در 35 کیلومتری شرقِ شهر و در حقیقت حواشی آن بود ولی حالا با توسعه شهرسازی تقریبا مرکز رم  محسوب می شود.

این المان حدودا 26.3 متر ارتفاع و 49.15 متر عرض دارد و ظرافتی که در آن بکار برده شده برای دقایق هر بیننده ای را خیر خود خواهد کرد. تمام این المان با سنگ تراورتن (1)ساخته شده. تندیس های این المان هر یک متعلق به یک خدا و یا یک افسانه معروف رومی است. 

جای گیری این تندیس ها هیچ بی نظمی ندارد و تمامشان با هدف و برنامه ای خاص و بصورت معنادار جای گرفته اند. حتی حالات بدن های انسان ها و حیوانات در  این المان هریک حرفی برای گفتن دارند که در مطالب بعدی بیشتر با این آثار و مفهوم آن آشنا خواهید شد.

ساختمان 2 طبقه ای که در پس این فواره می بینید پالازو پُلی (Palazzo Poli) نام دارد. ساخت این بنا را به اوایل قرن نوزدهم نسبت می دهند و معتقدند جایی بوده برای خوشگذرانی شاهزاده های رومی. طبق گفته های راویان بخش اعظمی از این بنا هنگام  تکمیل فواره تروی ویران شد؛ ولی با این حال هنوز هم زیبایی خود را دارد و شکوه فواره را بیشتر کرده.

معروف است که چند سال قبل از میلاد مسیح در این مکان گچشمه ای بود که مسافران تشنه را سیراب می نمود. سربازان رومی را نجات داده و بعدها به چشمه مقدسی برای اهالی رم تبدیل گشته، البته هم اکنون فواره تروی روی آن جای گرفته.

 برای ساختن فواره نقشه های زیادی ارائه شد؛ ولی طرح نیکولا سالوی (Nicola Salvi) پذیرفته شد، معماری بسیار توانا از رم. البته در میانه راه متاسفانه نیکولا در گذشت و جووانی پائولو پانینی (Giovanni Paolo Panini) نقاش و معمار معروف ایتالیایی این کار را با تبعیت از طرح نیکولا به پایان رسانده است. 

سازه ای که در طول 30 سال ساخته شد و خیلی از عاملان ساختش نتوانستند آن را در زمان تکمیل ببینند.

گفتیم که جووانی کار نیکولا را ادامه داد. او بعد از مرگ نیکولا موفق شد فواره را در سال 1762 تکمیل و به پایان برساند. او را بیشتر به نقاشی های معروفش می شناسند. البته اون به خوبی کار خود را انجام داد و از هیچ تلاشی برای ساخت این آبنما فروگذار نبود.

 معنای کلمه تروی:

 دقیقا مشخص نیست که چرا این نام بر روی آبنما گذاشته شده است. اما قویترین و قابل استنادترین نظریه در این باره این است که تروی از کلمه تریویوم (trivium) آمده است. کلمه تروی در لاتین به مفهوم سه خیابان می باشد و همان گونه که پیشتر هم گفتیم فواره باشکوه تردی دقیقا در مکانی که دارای سه جاده اصلی است که به یکدیگر وصل می شوند واقع شده است.

 پاورقی

(1)سنگ تراورتن یک نوع سنگ آهک است که در گروه سنگ های رسوبی جای می گیرد.

آشنایی با فواره تروی رمReviewed by مهدی on Mar 10Rating: 3.0آشنایی با فواره تروی رم سفر به رم و دیدنیهای رم. همیشه گردشگران را جذب میکند.

سفر به رم و دیدنیهای رم. همیشه گردشگران را جذب میکند.

دیدگاه ها بسته شده است

تور کوشی آداسی