برج مروارید شانگهای

برج مروارید شانگهای

تور چین - برج مروارید شانگهای

برج مروارید شانگهای

برج مروارید شرقی شانگهای

در سفر به شهر شانگهای کشور چین، جاهای دیدنی بسیاری برای گشت و گذار پیش روی شما قرار داد، و تنوع این مکانهای دیدنی ممکن است مسافران را گیج کند که به بازدید از کدامشان بروند..  شاید اولین جایی که در بدو ورود به شانگهای توجه همه را به خود جلب می‌کند، برج مروارید شرقی شانگهای باشد، که بازدید از این برج بسیار زیبا و با جاذبه‌های گردشکری فراوان را به شما عزیزان سفر دوست پیشنهاد می‌کنیم، در ادامه با اول تور همراه باشید تا با برج مروارید شانگهای بیشتر آشنا شویم.

دونگ‌فانگ مینگ‌ژوتا یا برج مروارید شرق Oriental Pearl Tower یک برج مخابراتی با 468 متر ارتفاع است که دومین برج بلند آسیا و چهارمین برج بلند تلویزیونی جهان به شمار می‌رود.

مکان قرار گرفتن برج مروارید شرق در پارک پودونگ شهر شانگهای در بخش تجاری لوجیازوی (Lujiazui) و مشرف به رودخانه‌ی اصلی شانگهای یعنی هوآنگ‌پو است. این برج از شمال شرقی با پل یانگ‌پو و از جنوب غربی با پل نانپو احاطه شده و سازنده برج با استفاده از همین موقعیت مکانی تصویری از دو اژدها ایجاد کرده که در حال بازی با مرواریدها هستند. این صحنه برای عکاسان بسیار جذاب و هیجان انگیز است و هر ساله هزاران بازدیدکننده را از سراسر جهان به این مکان می‌کشاند. کار ساخت برج در سال 1991 آغاز شد و از زمان اتمام آن در سال 1994 تا سال2007، برج مروارید شرق بلندترین برج چین بود اما در سال 2007 با ساخت مرکز تجارت جهانی شانگهای که از مرکز تجارت جهانی نیویورک الگو برداری شده بود، این عنوان را از دست داد. نکته ای که بیشتر از هرچیز دیگری در مورد این برج جلب توجه می‌کند، معماری منحصر به فرد آن است که برج مروارید شرق را به یکی از جذاب ترین مکان‌های دیدنی جهان تبدیل کرده است، همچنین درون این برج علاوه بر استفاده مخابراتی آن، فعالیت‌های مختلف دیگری نیز مثل هتلی نزدیک به رأس آن، یک رستوران و یک مرکز توانبخشی، فروشگاه‌ها و کافه‌های مختلف و حتی چند موزه‌ی تاریخی جریان دارد. تقریباً در تمام طبقات بالاتر از کره‌ی پایینی می‌توان نمای کاملی از شهر را دید که بسیار زیبا و چشم نواز است.

برج مروارید شرق شامل 6 قسمت اصلی است: 3 ستون عظیم الجثه، اولین کره که به نام توپ پایینی نامیده شده است، دومین کره به نام توپ بالایی، و سومین کره که به آن کپسول فضایی می‌گویند، 5 کره کوچک دیگر زیرزمین و میدان نامیده شده‌اند. در این برج یک آسانسور شفاف پاناروما وجود دارد که بین ستون‌ها، چشم انداز بسیار عالی از شهر شانگهای ارائه می‌نماید. این آسانسور اولین آسانسور کاملا شفاف در دنیا بوده است.
برج مروارید شرق دارای شکلی منحصر به فرد با 11 گوی پیازی است که بخش‌های مختلف برج را از هم جدا کرده و مناره‌های معماری اسلامی و گنبد پیازی مسجد را در ذهن تداعی می‌کند. معمار چینی این برج، گوی‌های پیازی را به مروارید تشبیه کرده است و تمام کسانی که برج را از بیرون می‌بینند معتقدند که برج مروارید شرق واقعاً زیبا است، به خصوص این زیبایی در شب‌ها که چراغ‌های آن روشن می‌شود چندین برابر شده و آن را واقعا به مرواریدی در شرق تبدیل می‌کند. دو آسانسور در برج تعبیه شده که می‌تواند هر بار 50 نفر را در سرتاسر طول برج جابه‌جا کند. دیدن شهر از بالای این برج، منظره بی‌نظیری را پیش روی بینندگان قرار می‌دهد که هیچگاه آن را فراموش نخواهند کرد.

بالاترین گوی برج مروارید شرق در ارتفاع 350 متری از سطح زمین قرار دارد، در این طبقه می‌توانید از نمای شهر در بالاترین ارتفاع برج لذت ببرید. گوی میانی، 3 طبقه در ارتفاع 259 متری تا 267 متری دارد. طبقه بالایی این گوی، محل قرار گرفتن رستوران گردان است. دو طبقه پایینی سکوهای تماشای منظره هستند. از طبقه اصلی این گوی در ارتفاع 263 متری می‌توانید به سمت پایین، آسانسور سوار شده و به سکوی قرار گرفته در ارتفاع 259 متری و دارای کف شیشه‌ای بروید. می‌توانید از پیاده‌روی در این مکان و دیدن نمای 360 درجه رودخانه Huangpu و ساختمان‌های دو طرف رودخانه لذت ببرید. گردشگرانی که ترس از ارتفاع دارند بهتر است به این طبقه نروند. پایین‌ترین گوی برج نیز در ارتفاع 90 متری قرار دارد.

موزه تاریخ شانگهای در طبقه همکف برج قرار گرفته است. این موزه شامل هزاران اثر تاریخی، بیش از 100 مجسمه مومی و ماکت‌های کوچک شده سازه‌های معماری است. در این موزه می‌توانید در مورد فرهنگ شانگهای اطلاعات کسب کنید، این که سابق بر این چه بوده و چگونه در طول زمان تغییر کرده است. این موزه نمایشگاهی عالی هم برای بچه‌ها و هم بزرگسالان بوده و بازگوکننده تاریخ شهر است.

رستوران گردان برج مروارید شرقی که یکی از بهترین جاذبه‌های برج به شمار می‌آید نیز در گوی بزرگ دوم برج قرار گرفته و با ارتفاع 263 متریش مرتفع‌ترین رستوران گردان در آسیا است. این رستوران ظرفیت میزبانی از 350 نفر را در هر نوبت دارد و هر 2 ساعت یکبار به دور خود می‌گردد. این رستوران ناهار و شام به صورت بوفه دارد و منوی آن گستره‌ی متنوعی از غذاهای غربی و چینی را شامل می‌شود. شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از منظره کامل شهر یک غذای عالی نیز نوش جان کنید. و خبر خوب هم این است که برای مهمانان رستوران بازدید از برج، هر 3 گوی و موزه تاریخ شانگهای رایگان خواهد بود.

محوطه‌ی بزرگ اطراف برج نیز مکان محبوب توریست‌های برای نشستن و یا عکاسی از منظره عالی این مکان است. این محوطه مانند محوطه‌ی اطراف برج ایفل شب‌ها محل وقت گذرانی عشاق و شبگردهایی است که به پیاده‌روی و گشت و گذار در شهر می‌پردازند. این فضا پوشیده از چمن‌های سبز رنگ و مرتب است و با نگاه کردن به این منظره احساس می‌کنید مروارید‌ها را در پارچه‌ای یشمی قرار داده‌اند.

چگونه به برج مروارید شرق برویم

برای رسیدن به این برج می‌توانید خط 2 مترو شانگهای را سوار شده و در ایستگاه Lujiazui پیاده شوید، و همچنین می‌توانید اتوبوس‌های شماره 780، 871 و 972 برج یا اتوبوس‌های 81 و 82 دولتی را سوار شوید، و یا اگر هتل شما در قسمت‌های دیگر شهر قرار داشته باشد و بخواهید از تور کروز رودخانه هوآنگ‌پو هم استفاده کنید، می توانید در نزدیک‌ترین اسکله به منطقه تفریحی Bund پیاده شده و یکی از اتوبوس‌های بالا را به مسیر منطقه‌ی تجاری Lujiazi سوار شوید. می‌توانید به افراد داخل اتوبوس بگویید که می‌خواهید به برج مروارید شرق بروید تا به شما بگویند کدام ایستگاه پیاده شوید.

برج مروارید شانگهایReviewed by اول تور on Nov 20Rating: 4.0برج مروارید شانگهایبهترین جاهای دیدنی شانگهای چین - برج مروارید شانگهای - تور ارزان چین - راهنمای تور چین - جاذبه های گردشگری شانگهای چین

بهترین جاهای دیدنی شانگهای چین – برج مروارید شانگهای – تور ارزان چین – راهنمای تور چین – جاذبه های گردشگری شانگهای چین

1 دیدگاه

  1. احسان گفت:

    سلام خیلی خوب بود و خیلی لذت بردم سایتتون عالیه تشکر

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی