غذاهای معروف تایلندی

غذاهای معروف تایلندی

تور تایلند - غذاهای معروف

غذاهای معروف تایلندی

غذاهای معروف تایلندی

یکی از مهمترین بخش‌های فرهنگ مردم تایلند آداب غذایی شان است، تایلندی‌ها به غذاهایی که میخورند و به موادی که در غذاهایشان استفاده می‌کنند بسیار حساس هستند و در تمای شهرهای تایلند شاهد این میزان بالای اهمیت غذاها هستیم، در ادامه با اول تور همراه باشید تا چند مورد از عادات غذایی و همچنین غذاهای معروف تایلندی را به شما عزیزان معرفی کنیم.

رنگین بودن غذا نقش مهمی در انتخاب غذا و مواد آن ها دارد، داشتن عطر و بوی خاص هم از دیگر نکاتی است که آشپزان تایلندی برایشان حائز اهمیت می باشد.

از مهمترین موادی که ساکنان تایلند به آن علاقه دارند استفاده‌ی زیاد از ادویه جات در غذاهایشان می‌باشد، به سختی می توان غذا یا خوراکی در تایلند پیدا کرد که فلفل بسیاری در آن استفاده نشده باشد، علاوه بر استفاده ی زیاد آنها از فلفل در بیشتر غذاهایشان هم از ماهی، میگو، صدف و خرچنگ استفاده می کنند و علاقه ی زیادی به خوراکی‌های دریایی دارند.
تایلندی‌ها اعتقاد دارند که باید در یک غذا طعم‌های مختلفی مثل شوری، ترشی، شیرینی و تندی به طور مشخص احساس شود به همین دلیل از روش‌های پخت گوناگون و مواد طبیعی زیادی بهره می جویند تا به هدفشان برسند به همین دلیل شاید خوراک هایشان باب میل مردم کشورهای دیگر نباشد، به طور کلی تایلندی‌ها از طعم‌های پیچیده و ترکیبی در غذاها لذت می برند، اما پیشنهاد ما به شما سفر دوستان عزیز این است که حتما از غذاهای تایلندی امتحان کنید، زیرا هم غذاهایی بسیار سالم هستند، و هم اینکه یکی از جالب ترین تجربیات سفر همین غذاهای بومی و اصیل آن کشور هستند که شما را به نوعی با فرهنگ ان کشور بیشتر آشنا می‌کنند.

تام یام گونگ

یکی از معروفترین غذاها در تایلند است که به قدری بوی قوی دارد که می‌توان در تمام شهرهای تایلند و بخصوص در خیابانهای بانکوک این بو را احساس کرد،این غذا یک سوپ تند میگو است و به جرات می توان گفت عطری کاملا تایلندی و ناب دارد، ادویه جات استفاده شده در این سوپ قوی و عالی و مفید هستند، عطر سنبل هندی، فلفل، کوشنه، برگ‌های خشک شده‌ی مختلف، موسیر و آب آهک دار، همه و همه از این غذا به مشام می رسند.
مواد اصلی استفاده شده در این غذا میگو و قارچ هستند که با سس مخصوص ماهی، طعم دار می شوند و مزه‌ی تند و ترش این سوپ کاملا ثابت می‌کند که غذایی تایلندی است، تام یام گونگ را می توان در هر وعده‌ی غذایی استفاده کرد، صبح، ظهر یا شب، فرقی ندارد، اگر از علاقمندان به سوپ هستید این غذا را از حتما امتحان کنید.

تام خا گای

این غذا یکی از غذاهایی است که طعمی بسیار خاص و عجیب دارد که شاید تا به حال مزه ای شبیه آن نچشیده باشید، این غذا در واقع سوپ مرغ است که با شیر نارگیل پخته می شود.
ساقه‌ی سنبل هندی که در این سوپ به کار می رود یکی از دلایل خوش طعمی آن است، در این غذا، فلفل تند، مرغ های نواری خرد شده، موسیر و کوشنه، همه و همه با شیر نارگیل مخلوط می شوند و در ظرف مخصوص طبخ می‌شوند و طعمی به یاد ماندنی خلق می کنند، این غذا، سوپی است کرم مانند با مزه ای تند و آتشین اما در عین حال بسیار لذیذ، که با فلفل‌های قرمز و برگ های کرفس، سرو و تزئین می گردد.

کای مد ما موآنگ

کای یک غذای بسیار مقوی و اصیل تایلندی است که مواد عجیبی هم دارد، مرغ و آجیل که شاید در نگاه اول غذایی جذاب به نظر نرسد، اما خوراکی خوشمزه و دوست داشتنی است. در این غذا از انواع آجیل سرخ شده استفاده می شود و مرغ و آجیل در کنار مواد دیگری مثل قارچ، هویج، سس سویا و عسل قرار می گیرند و ته مزه ای تقریبا شیرین دارند، اما تایلندی‌ها در این غذا هم فلفل را به فراوانی استفاده می‌کنند و به مزه‌ی شیرین عسل هم فلفل اضافه می کنند تا به طعمی بسیار دور از ذهن دست پیدا کنند، این غذا خوراکی ساده اما با مزه ای کاملا تایلندی و جذاب است.

پد تایلندی

پد تایی یا پد تایلندی همان پاستا یا رشته‌های نودلی است که به روش تایلندی‌ها پخته و سرخ می شوند، این غذایی کاملا تایلندی است که در تمام جهان شناخته شده و به نوعی می توان گفت غذای بین المللی تایلند می‌باشد.
برای تهیه‌ی این غذا، نودل‌ها را به وسیله‌ی پلو پزهای داغ خوب می پزند و آبکش می‌کنند، و بعد آنها را مقداری سرخ می کنند، از دیگر موادی که در طبخ این غذا استفاده می‌شوند لوبیا، پیاز، تخم مرغ، پودر فلفل و بادام زمینی، میگو به همراه سس مخصوص غذاهای دریایی است که عطر و طعمی جالب دارد و همچنین ظاهر رنگارنگ و جذابی هم به غذا می‌دهد.
برخی عقیده دارند که نودل‌ها در این غذا باید تقریبا به مرز سوختن برسند و سریع سرو شوند، اما معمولا نودل‌ها را پس از آبکش کردن در حدی که رنگ و بوی خوبی بگیرند سرخ می‌کنند و به همراه سایر مواد مخلوط کرده و سرو می‌کنند.

یام نوآ

یام نوا یکی از معدود غذاهای تایلندی است که به مزاج ما ایرانی‌ها بیشتر سازگار است و جالب این است که یام نوا در تایلند به عنوان یک سالاد شناخته می شود اما در واقع یک خوراک گوشتی کامل و تمام عیار است.
یام نوا از گوشت گاو درست می شود و برای طبخ این غذا، گوشت گاو را کاملا با فلفل طعم دار می کنند به طوری که گوشت، نرم و خوش مزه می شود، در این غذای خوش طعم علاوه بر تکه‌های گوشت ورقه شده، سیب زمینی‌های ریز پخته شده نیز استفاده می‌شود، این سیب زمینی‌ها طعمی شیرین دارند و با گوشت تند گاو حس خوبی را ایجاد می‌کنند.
از دیگر موادی که در یام نوا استفاده می شود پیاز، نعنا، لیمو و فلفل خرد شده است، همانطور که از مواد استفاده شده در یام نوا مشخص است انواع مزه‌ها در این غذای تایلندی در کنار هم چشیده می‌شوند، پیشنهاد ما به شما برای خوردن یک غذای تایلندی که باب میلتان باشد یام نوا است.

غذاهای معروف تایلندیReviewed by تور ارزان on Nov 20Rating: 3.5غذاهای معروف تایلندیآشنایی با بهترین غذاهای معروف تایلندی - راهنمای تور تایلند - تور ارزان تایلند - در تایلند چه غذایی بخوریم

آشنایی با بهترین غذاهای معروف تایلندی – راهنمای تور تایلند – تور ارزان تایلند – در تایلند چه غذایی بخوریم

1 دیدگاه

  1. ناهید گفت:

    همه شون به نظر خوشمزه میان، اما من ترجیح میدم غذای گوشتی رو امتحان کنم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *

تور کوشی آداسی